Recension av Escape from the Dead

År: 2003
24/5 2004
Recenserad av anonym
H
ärlig nästintill gore-film om Dave som har en date under Halloween, men när daten tar med sin pojkvän blir Dave ställd. Dave, som är en oseriös skräcknörd, har svårt att komma överens med daten Debbies pojkvän som är en seriös dramatikälskare. Det blir en tuff natt att ta sig igenom, tuffare än vad de kunde ana.

Riktigt bra skräckkortfilm, kryddad med lite action och effekter och en himla massa humor. Ganska oseriös film, men det kan vara skönt att släppa det seriösa filmtittandet för en stund och se en film som man inte ska ta på fullt allvar.

Hyfsade skådespelarinsatser av några okända ungdomar i en okänd film.

Eamon Hardiman har gjort en trevlig skräck-kortis som ska roa publiken, inte få den att gråta. "Escape from the dead" är en udda komisk och färgglad film som kanske inte finns tillgänglig för alla och kanske inte låter tilltalande alls. Men för skräck- och gorefans skulle den hr nog vara rejält underhållande, den har ju det mesta man kan be om, om man letar efter mer gore och skräck.

Det beror ju precis på vilken smak man har om man skulle gilla den här eller inte, vilket gäller för de flesta filmer i denna kategori.

För att jag inte är ett väldigt entusiastisk fan av genren, blir det inte mer än en trea, men det är ju inte fy skam. Underhållande och rolig, men inte läskig på något vis.

Se upp dramaälskare, titta hit gore-nödrar!

anonym 6 har röstat

av anonym