Recension av Evolution

Ã…r: 2001
8/3 2004
Recenserad av anonym
E
gentligen är "Evolution" jättetöntig, men jag gillar den, det är bra effekter och häftiga monster. Det är roligt, inte humorn, men att titta på den.
Monstrerna är häftiga och de ser väldigt äkta ut.
Filmen är ganska vanlig, men ändå inte. Den är förutsägbar, för man har sett så många liknande rullar och på det sättet blir det vanligt. Men den är också udda med alla dess effekter och monstrerna är ovanliga och det gör den udda.

Bra prestationer av Sean William Scott och Julianne Moore som ofta är bra. David Duchovny duger.

Ivan Reitman står bakom regin och detta är väl hans bästa skulle jag vilja våga påstå. Visst, han har gjort Ghostbusters, men för mig känns dem lite gamla. Man kan säga att filmen är en vanlig Reitman komedi.
Men de små skämten höjer verkligen inte filmen, det gör dock däremot skådespelarna som jag nämnde ovanför och Reitman och även en oförglömlig scen i ett shoppingcenter där människorna jagar monstrerna.

Filmen handlar om utomjordingar eller monster som kommer till jorden via en meteorit och därmed bryter kaos ut. Det var en slarvig förklaring; faktum är att det är encelliga organismer som medföljer meteoriten och förökar sig ständigt tills de blir farliga monster, från att ha varit encelliga organismer till flercelliga organismer till maskar och sedan till monster. Detta är en ny evolution som attackerat jorden.

Smått töntig och mycket slem och smeta av det hela. Jag har nog överskattat den väldigt sedan jag såg den första gången tills jag såg den nu; andra gången. Mycket smörja, speciellt i slutet och en svag tvåa istället för en trea som jag satte första gången. Jag får nog inte se den igen för då blir det nog en etta.

För jag tror inte att detta är en film som man kan se var som helst; det borde nog vara en tråkig vardag då man är hemma från jobbet eller skolan och är sjuk och det regnar ute. I det fallet är den här ett bra filmval; det förstås om man inte redan sett den förut.

anonym 5 har röstat

av anonym