Recension av Mission to Mars

År: 2000
20/5 2004
Recenserad av anonym
H
andlar om en nybyggarresa till mars år 2020. Därefter följar otur, missöden, tragedier och en del mystiska upptäckter. I denna film förvandlas rymdturer till något som händer varje dag och blir som vilken vardaglig syssla som helst. En reklam för produkten Dr. Pepper dyker även upp.

Egentligen poänglös och väldigt tråkigt sömnpiller om några män som åker upp i rymden. Jag kan tänka mig att den har tagit mycket från mysteriumet ”År 2001” och i stort sett därefter förklarat hela den filmen med den här filmen.

Inte alls roligt och skådisarna verkar inte bry sig om filmen. Synd för stora namn som Tim Robbins och Gary Sinise att smutsa ner deras fina rykten med denna låga och komedifilm. Det är lika sorgligt i Brian De Palmas fall som har gjort en hel del finns saker på bioduken innan; bl a ”Carrie” och ”De omutbara”.

Långtråkig blir det snabbt och därmed segt och det verkar som man har problem med att hålla tittarna i liv. Men de stora problemen ligger nog vid 2001-syndromet. Lider Palma av någon slags 2001-wannabe-sjuka? Verkar som han, och hela laget tror att den här är lika stor som den (eller VILL va, iaf).

I andra roller hittar vi Don Cheadle, Connie Nielsen och Kim Delaney. Även Armin Mueller-Stahl dyker upp, trots att namnet inte står med i rollistan.

Det ända bra med filmen är den kreativa produktplaceringsreklamen för Dr. Pepper. Men i övrigt – en etta.

anonym 22 har röstat
MfAP 15 har röstat