Recension av River Wild

År: 1994
16/5 2004
Recenserad av anonym
H
andlar om en kvinna som tar med sin man och sitt barn på en flodfärd. De råkar komma emellan två tjuvar på rymmen och det leder till att tjuvarna kidnappar familjen. Polisen är efter dem, men eftersom mamman är expert på flottar och tvingas arbeta för tjuvarna, blir det väldigt svårt för polisen att hinna ikapp dem.

River Wild är en klart underhållande och fartfylld äventyrsfilm med många välkända namn på rollinnehavarna. Meryl Streep gör en mycket bra insats som den flottkunniga mamman och hon håller på viss mån upp stämningen i filmen. Det lyser om henne. Kevin Bacon och Benjamin Bratt är också mycket bra, men John C Reilly stjäl showen från dem.

Påkostade, men bra och faktiskt en del realistiska actionscener glimtar förbi då och då. Välgjord och underhållande men ganska typisk äventyrshistoria. Det enda som skiljer sig är att denna utspelar sig vid en flod.

Curtis Hansons bästa och mest välregisserade film. Fina landskap och berg i bakgrunden ger allt en mycket mer realistisk känsla. Passar de flesta filmsmakarna.

anonym 7 har röstat

av anonym