Recension av Simon Sez

År: 1999
16/5 2004
Recenserad av anonym
B
asketstjärnan Dennis Rodman spelar en James Bond-wannabe Interpolagent som får i uppdrag rädda en kidnappad tjej med ett arv som väntar. Som agentens sparringpartner och kärlek ser vi den svenska fotomodellen Emma Sjöberg.

Regissören, Kevin Elders (som jag inte ens känner igen), har gjort en tam actionrulle och använt kändisar som är kända för något annat än film för att spejsa upp stämningen lite, men den är lika förutsägbar och tråkig under hela filmens gång. Rodman borde hålla sig till basketen och Sjöberg till fotomodellsbranschen. Det ser (och är) helt orimligt att ha just de två i denna actionfilm. Om de ville göra den dålig b-action kunde de ju lika gärna ge Schwarzenegger eller Lundgren jobbet – så man känner igen sig i filmen. Men detta är bara töntigt.

Alla i filmen ser ut att gå åt alla håll. Jag vet inte vad Elders hade för förväntingar av filmen, men Rodman vill vara Bond och Sjöberg vill vara den sexiga medhjälparen. Väldigt ojämn, men ändå ingen dussinaction. Dock inte bra, speciellt inte för en som inte är så förtjust i action - som jag.

anonym 3 har röstat

av anonym