Recension av Alla helgons blodiga natt 3

Ã…r: 1983
27/1 2004
Recenserad av anonym
D
et är synd men sant. Detta är en skam för alla Halloween-filmer. Denna film har inte ens där att göra. Huvudpersonen; Michael Myers som har blivit lite av en kultfigur är inte ens med i den tredje Halloweenfilmen.

Nu handlar det om en elak Halloween-maskförsäljare som gör masker som dödar tusentals av människor, mestadels barn. Två utredar åker till hans fabrik och snokar för att få reda på vad som händer. Många offer har dött pga maskarna och de jagar den stora bossen för hela företaget.

Ingen direkt handling i denna film; poänglös; inte läskig bara äcklig på ett sätt som är dåligt; för att inte tala om skådespeleriet som nästan suger lika hårt som filmen.

Denna film kan och har förstört lite av ryktet Halloween-filmerna har. Om detta är den första Halloweenfilm man ser, kommer man nog inte titta på någon annan.

Ingen av karaktärerna som är med i alla andra Hallowenfilmer är med här. Inte ens Michael Myers som är som en "representant" för hela Halloween-genren. Filmen kan jämföras om det skulle komma en film som hette Batman, men det fanns ingen Batman i filmen.

Det vore okey om denna film inte hette Halloween 3, men nu gör den det och den hänger inte ihop något med de andra filmerna om Michael Myers innan.

Nej, detta är en katastrofalt dålig film och det värsta är att den kan som sagt förstöra alla helgons blodiga natt:s rykte.

Tommy Lee Wallace kan inte ens bära upp filmen till en tvåa och man har sett bättre skådespelarlistor i sina dar.

Jag varnar Halloween fans (ni som inte redan har sett den), slösa inte bort 59 spänn på den här som jag gjorde. Köp något ni har glädje av.

anonym 8 har röstat

av anonym