Recension av Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare

År: 1998
26/2 2005
Recenserad av paycheck
M
ichael Myers är tillbaka igen, 20 år efter slakten i Haddonfield. Laurie har bytt identitet och har fortfarande mardrömmar om sin sinnessjuka bror Michael och om att han ska komma tillbaka igen. Nu är det Halloween igen och Lauries son John säger att han ska åka iväg till ett läger med kompisarna men stannar kvar. Det här blir farligt och ingen kan tro på det här: Michael Myers är tillbaka!

Jag tyckte att filmen var sådär. Den var rätt spännande ibland, men är lite löjlig. Det går inte att ta sådana här skräckfilmer på så stort allvar.
Skådespelarna var däremot bra och det höjer filmen. Josh Hartnett, Jamie Lee Curtis, Michelle Williams och LL Cool J spelar i filmen.
Det här är underhållande slasherskräck, men det ger en inte särskilt mycket.
Man vet precis när Myers ska komma fram med kniven. Ni som har sett många sådana här filmer vet vad jag menar. Man hör musiken och när det blir helt tyst och den som blivit jagad är helt lugn, då kommer mördaren fram.
Jag ser hellre skräckfilmer som The Ring eller The Grudge. De skrämmer en betydligt mer, de har mer finess. Här går det bara ut på att kötta, kötta och kötta i stort sett. Men det är underhållande som sagt.

Jag har bara sett två Halloweenfilmer förutom den här och det är Halloween: Ressurection och Halloween 4. Den här var betydligt mycket bättre.
Om ni har en tråkig söndagkväll framför er kan ni gott se den här.

Jag kan inte ge den mer än 2 i betyg. Då måste det vara mer finess i handlingen.

paycheck 11 har röstat
anonym 6 har röstat

av paycheck
Unknown
Breach
P.S.
Last Days
Harry Potter och den flammande bägaren
Land of the Dead
Jerry and Tom