Recension av America's Sweethearts

Ã…r: 2001
16/2 2004
Recenserad av anonym
D
et är helt klart att jag hade för stora förväntningar på den här filmen, den var väldigt överskattad när den var ny. Såg den ett flertal gånger när den gick på Canal + och den blev bara sämre och sämre. Men det är många välkända namn på skådespelarlistan; Billy Crystal, Julia Roberts, Catherina Zeta-Jones och John Cusack! Men filmen är svag för att ha så många bra och stora stjärnor. Den är dock lite halvrolig emellanåt och ganska charmig.

Catherine Zeta-Jones är också rätt överskattad; om hon vägde tjugo kilo mer skulle hon nog inte vara så känd som hon är. Men så tycker jag faktiskt inte om Julia Roberts. Hon är bra och speciell skådespelare. Men det är samma sak där; om hon vägde tjugo kilo mer skulle hon nog inte vara så stor, trots att hon har talang. Lite av det kommer faktiskt upp i "Notting Hill".

Men nu känns det som jag kommer ifrån filmen.
Den handlar om två stora filmstjärnors förhållande; Gwen och Eddie, det handlar om en syster och assistent till Gwen, Kiki, som också är hennes syster, men blir inte behandlad som det. Det handlar om filmstjärnors lyxliv, det handlar om filmstjärnors tunga liv och det handlar om inspelningen på en film, som blir en stor överraskning för alla när den har premiär. Alla förutom regissören...

Handlingen är väldigt tunn, skådespeleriet kunde ha varit bättre, likaså regin. Det känns som hela filmen är poänglös och den håller verkligen inte tittarna vid liv. Men det är ett bra tidsfördriv.

Filmen känns också väldigt "typisk" ny amerikansk ungdomsfilm. Men slutet är riktigt roligt faktiskt. Annars är filmen inget vidare, överskattad av många, men det är nog ännu fler som tycker som jag. Det känns som filmen bara gjordes för att några tittare ville se en film med Jones och Roberts i, den har ju inget att säga.
Men den är bitvis rolig och charmig och att ge den en etta vore en allt för stor förnedring (kanske är den värd det dock).

anonym 8 har röstat

av anonym