Recension av Angel Eyes

Ã…r: 2001
16/1 2003
Recenserad av Mordiiax
F
ilmen handlar om polisen Sharon som spelas av Jennifer Lopez som har en bekymmersam tid då hon inte kan sova, inte kan 'dejta' män utan att det blir till ett polisförhör och samtidigt så har hon problem med sin familj. Som om inte det är tillräckligt, kommer det en underlig man in i hons liv...

Denna film går nog hem hos dom flesta, men främst kvinnor. Det är lite, eller inget action och bara fåtalet scener då mungiporna åker upp. Filmen genomsyras av en melankolisk anda men ändå så är det en film värd att se!

I början av filmen får vi se när Sharon Pogue hjälper en man i en krockad bil. Detta blir till grund för en märklig historia som utspelas i Chicago. Efter ett skottdrama då en man plötsligt dyker upp och räddar livet på Sharon så blir hon bekant med den mannen, som kallar sig själv 'Catch' (spelad av James Caviezel). 'Catch' har inget liv, han går runt hela dagarna på gatorna och bor enkelt utan möbler. Catch visar dock stort intresse för Sharon och menar att dom har ett sorts band tillsammans, att dom hör ihop. Efter ett tag så får vi veta allt mer om olyckan, familjen och på vilket vis dom som är sammakopplade.

'Angel Eyes' påminner till viss del om 'Bringing out the dead' med Nicholas Cage. Den är välgjord, men regisören Luis Mandoki har dock inte samma 'touch' som Martin Scorsese.

Jag brukar inte gilla denna typ av drama/romantik filmer, men denna är dock inte av den vardagliga typen. Bra skådespelare gör att betyget höjs. Synd att slutet inte riktigt höll måttet som jag tycker att resten av filmen gör. En klar 3:a!

Mordiiax 2 har röstat

av Mordiiax