Recension av Anger Management

År: 2003
24/11 2004
Recenserad av billybob
A
nger Management bjuder på många oförberedda skratt till en början. Men, även om den är kul efter det, så känns det som att det saknas något.

Den handlar om Dave Buznik (Adam Sandler). Han är en mycket lugn och snäll kille i grund och botten. Ett missförstånd under en flygresa leder till att han döms till vård. En kurs om att hantera ilska som leds utav Buddy Rydell (Jack Nicholson).

Efter att ännu en gång ha råkat ut för ett missförstånd, så skärper rätten domen. Buddy måste nu flytta in hos Dave för att kunna "bota" honom.

Samtidigt börjar Buddy utveckla ett intresse för Dave's vackra flickvän.

Skådespelarinsatserna från Jack Nicholson och Adam Sandler är bra. De är över medel. Jag tycker att det brister lite i de andras prestationer.

Handlingen, ja, den känns bra och intressant till en början. Det känns lite nyskapande och inte allt för otroligt. Men, sedan så spårar den ur lite grann.

DVD-produktionen är bra, kan inte klaga varesig på bilden eller 5.1-ljudet. Extramaterial finns det så att det räcker. Finns till och med ett test för att kolla om man lider utav "anger problems".

Filmen är i helhet inte den absolut bästa och fulländade komedi, men jag ställde inte mycket krav på den och den var ändå rejält underhållande och rolig. En fyra kanske är att ta i, men jag tycker i slutändan den är värd det.

billybob 9 har röstat
JoeZ 2 har röstat