Recension av Baby på vift

År: 1994
20/5 2004
Recenserad av T-1000
J
ohn Huges har efter succena med " Ensam Hemma", tagit på sig nytt historia. Nu går vi in i babyvärlden, med andra ord.

Baby Sink lever lyckligt; han har ett vackert hus, snäll barnmorska och naturligtvis lyckliga föraldrar. när tre män som vill ha ta ett foto på den lille babyn, visar det sig vara ett kidnappingsplan. Föraldrarna måste nu betala 5 miljoner dollar om de vill ha tillbaks sitt barn. Men lille Sink lycksas visa att han kan klå upp skurkarna.

Handligen låter kanske galet, men manuset lykas hålla sig på god nivå.

Den andra saken är att Huges har ett starkt sinne vad det gäller hitta rätt skådaspelare. vid det här tillfället är det inget undantag. Joe Mantegna är lysande som den ledaren av skurkarna, och som vet allt. Joe Pantalione visar återigen att han hamnar bland hollywoods hetaste. faktum är att jag inte kände igen honom i den här filmen.
De övriga gör ett bra jobb. Filmen har många skratt och skämt. Den passar till lördagskvälls mysfilm!

T-1000 5 har röstat

av T-1000