Recension av Black Knight

Ã…r: 2001
21/1 2003
Recenserad av Kiril
J
ag har aldrig haft något emot Martin Lawrence som komiker. Visst, ofta är han onödigt skränig, men han lyckas faktiskt vara rolig, trots att han aldrig kommer bli den Eddie Murphy som han strävar mot. Men i det här magplasket, kan ingen eller inget rädda saker och ting.
Det här är en till film som skildrar en person som hamnar i en totalt annorlunda situation. I det här fallet, är det en arbetare på en temapark som inspirerats av medeltiden, som på ett mystiskt sätt dyker upp i medeltida England.

Jag behöver nog inte berätta mer, för ni alla vet redan vad som kommer hända, vilka kulturkrockar som kommer uppstå och hur filmen slutar.
Man har inte för fem öre försökt göra något nytt och man har inte ens försökt göra någonting roligt av en film som ska klassas som en komedi. Lawrence är dessutom riktigt irriterande och är inte ett skäl att skona filmen. Och det är en sak som är fullkomligt förbluffande – hur kan detta komma från samma regissör som gjorde den fullkomligt underhållande ”10 Things I Hate About You” härom året?

Nä, spara era pengar och se något annat. Jag önskar att jag kunde få tillbaka den tid jag ödslat på att se filmen.

Kiril 3 har röstat

av Kiril