Recension av Blåsningen

År: 1973
22/10 2002
Recenserad av Shogun
T
re stycken småsvindlare i Chicago på 30talet råkar lura av fel person mycket pengar. Detta leder tragiskt nog till en av de tre svindlarnas bortgång.

Johnny Hooker(Robert Redford) svär att hämnas på den person som beställde mordet på hans kompis. Han går ihop med Henry Gondorff(Paul Newman) som är en storsvindlare. De gör upp en plan för att lura av Doyle Lonnegan(Robert Shaw) mycket pengar.

Denna film är en av de bättre jag sett. Skådespeleriet är mycket bra, handlingen är spännande och håller en vaken genom hela filmen. Den har vissa överaskningar som kryddar upp handlingen ibland också. Mycket bra film enligt mig.

Robert Redford och Paul Newman spelar väldigt bra mot varandra, de är mycket bra skådespelare och det märker man i filmen.

AddeColciago 3 har röstat
Shogun 29 har röstat