Recension av Boys and Girls

Ã…r: 2000
31/1 2003
Recenserad av Mordiiax
R
yan och Jennifer träffas i inledningen på ett flygplan och börjar att munhuggas det första dom gör. Bådas personligheter utstakas på engång. Sedan syns dom inte igen på några år för att sedan ses igen i olika stadier i livet, men det är 'collage' tiden som filmen koncentrerar sig på. Ryan (Freddie Prinze Jr) är en typisk nörd som är väldigt smart på att räkna och att bygga broar samtidigt som han har bestämda åsikter om att inte hoppa i säng med vem som helst. Jennifer (Claire Forlani) skulle man kunna säga är motsatsen, en helt lössläppt livsnjutare med latin som huvudämne och ligger med alla hon träffar. Självklart inleder dessa personer ett vänskapligt förhållande som fungerar väldigt bra tills en kväll då lustarna blir för stora...

Filmen går tyvärr nog hem hos majoriteten tonåringar och barn utan verklighetsanknytning, som dom tidigare tonårs filmerna. Det är synd att äckligt dåliga filmer som denna får plats i TV tablån!

För att kunna recensera denna film är jag tvungen att ta fram stora sågen. Handlingen, finns inte. Skådespeleri, existerar inte. Överaskningsmoment, har dom troligen aldrig tänkt på. Förutsägbar? Till högsta grad! När dom sitter brevid varandra på planet i öppningsscenen så vet man hur filmen slutar och det blir bara en pina att se igenom hela filmen. Bägaren rann verkligen över under eftertexterna (hade ingenting med 'handlingen' att göra) då Jason Biggs rollfigur står i fel omklädningsrum. Självklart tillhör det omklädningsrummet underklädes modeller som tycker om att prutta, äckligt motbjudande men ändå ingen överaskning i en film som denna! Då det inte finns några ljusglimtar alls i denna film så är betyget - helt rättvist. Se inte denna film, hyr hellre en gammal guldrulle eller se på reprisen av 'På spåret'!

Mordiiax 1 har röstat

av Mordiiax