Recension av Breaking Dawn - Part 2

Ã…r: 2012
24/3 2013
Recenserad av rikirock
B
reaking Dawn - Part 2 är den sista delen av fenomenet Twilight. Det är nu allt avslutas och alla filmerna har lett upp till denna stund. Stunden då Bella och Edward har fått en dotter som de måste skydda från Volturi som kommer för att döda henne. Cullens söker hjälp från andra familjer för att hjälpa till i den strid som kommer att äga rum och även Jacob och hans varulvar hjälper till. Alla tränar för att ha någon chans alls till att stoppa Volturi och se till så att lilla Renesmee inte kommer till skada.

Jag hade hoppats på en bra final. Filmen börjar lite segt och det är i stort sätt bara snack och lite verkstad tills en halvtimme innan filmen slutar. Då börjar den så kallade stora slutstriden. Inte ens här lyckas de göra det ordentligt. Hur man kan förstöra en så bra avslutning förstår jag inte. Det är ett totalt fiasko helt enkelt och det var längesen jag såg ett sådant dåligt slut som detta.

Jag har aldrig gillat Twilight filmerna. De har förstört allt om vad vampyrer och varulvar står för. Det enda de lockar med i Twilight är killar utan tröja som är överpumpade så att småflickorna blir alldeles till sig och börjar tävla om vem som är bäst, Jacob eller Edward. Det är inte ens riktiga vampyrer, vampyrer glittrar för fan inte i solen och varulvar springer inte på fritiden runt utan tröja för att imponera. Detta gör mig sjukt förbannad! Ändå så är Breaking Dawn - Part 2 en av de bästa i Twilight serien och det säger inte mycket. Det är riktigt illa.

Jag tycker Twilight sagan är en skam för film och inget som jag någonsin vill spendera min tid på igen. Jag har tyvärr sett alla och det räcker, tack gode gud för att det är över nu. Den avslutande delen kunde ha blivit bra genom slutet men inte ens det kunde de fixa ordentligt. Sen har vi Kristen Stewart, Taylor Lautner och Robert Pattinson. När jag ser dessa tre i Twilight filmerna så har jag bara en sak att säga: Det är så uselt skådespel så jag vill bara gömma mig under täcket och inte komma tillbaka. Nej detta är inget jag rekommenderar till någon.

rikirock 5 har röstat

av rikirock