Recension av Cable Guy

Ã…r: 1996
27/2 2003
Recenserad av LittleNicky
S
teven Kovacs (Matthew Broderick) ska ta en paus från förhållandet med sin flickvän. Han flyttar in i en ny lägenhet och ska till att koppla i teven. Det går inte, så att han ringer kabelkillen (Jim Carrey). Det dröjer en sekund innan det ringer på dörren. Steven får hjälp med teven och får perfekt bild och ljud. Men sedan ber han om att få gratis kabel för 50$ av kabelkillen. han får det och slipper betala. Istället vill kabelkillen ha hans vänskap. Steven går med på det, men han har ingen aning om vad han har gett sig in på...

Jag tycker filmen är väldigt bra. Den har en helt okej story och Jim Carrey får en att skratta. Matthew Broderick känns väldigt vanlig, han vill inte ha problem och han vill ta allt så lugnt som möjligt. Men det blir svårt då han får en konstig kabelkille efter sig! Jag gillar att Jim Carrey är så besvärlig och närgången, han visar verkligen bra hur en riktigt störande person kan vara. Filmen är regisserad av Ben Stiller, som har en liten roll som två tvillingar, ena tvillingen är mördad och brodern är anklagad för mordet. Mordgåtan är den stora storyn och alla TV-kanaler sänder program om den. Filmen har ett budskap (som iofs är ganska löjligt men ändå) och den har ett väldigt bra slut.

Ger den 3.8/5.0. Rekommenderar den.

LittleNicky 7 har röstat

av LittleNicky