Recension av Charlies änglar

År: 2000
7/12 2004
Recenserad av billybob
C
harlie''s Änglar känns mer som ett tidsfördriv än en bra film. Fast filmen innehåller spektakulära actionscener, bra skådespeleri och härliga effekter.

Handlar om de tre "änglarna" som spelas utav Cameron Diaz, Drew Barrymore och Lucy Liu. De jobbar åt den hemlighetsfulle Charlie. Han kommunicerar bara med dem via radio. Fast det finns en ställföreträdare för honom också. Han heter Bosley och spelas utav Bill Murray.

Änglarnas jobb är att hitta en kidnappad dataföretagschef.

Skådespelarinsatserna är klart godkända, de lyckas bra med sina rolltolkningar. De är både övertygande och roliga. Sedan så märks det hur mycket de har "actiontränats" före filmen. Det har gett goda resultat, och de övertygar i filmen.

Produktionen är ganska bra, men jag tycker att ljudet verkar ligga lågt och att det känns aningen klent. Materialmässigt så är det en ren guldgruva. Finns massor om produktionen att följa.

Slutsatsen får blir att filmen får godkänt. Den innehåller mycket skön action som varvas upp med passande och skön musik. Medans skådespelarna imponerar.

Rollywood 0 har röstat
billybob 4 har röstat