Recension av Children of the Corn

Ã…r: 1984
3/5 2004
Recenserad av FreddyKrueger
B
aserad på Stephen Kings novell bringar Children of the Corn skräck till oss alla.

Filmen handlar om ett ungt par som befinner sig vid fel ställe vid fel tidpunkt. De åker bil på en lantväg och hamnar av misstag i en liten håla. Det finns inte en enda vuxen i hela staden och inga spår av dom heller, förutom barnen i hålan. Men de här barnen verkar inte vara så vänliga. Vi tittare vet att det är barnen som har mördat alla föräldrarna i hela staden och tagit över. De har hittat en egen gud som de offrar folk till. Och ett barn ska leda dom, ett barn vid namn Isaak. Nu gäller det bara en sak för besökarna och det är att komma undan helskinnade.

Skådespelarinsatserna i filmen är mycket bra. Det fanns ingen som jag ville klaga på och jag har inget annat att skriva om än att allt var lyckat med skådespeleriet.

Children of the Corn har alltid varit en favorit för mig. Om man tänker efter lite så märker man att den är rätt otäck. Själva storyn och historien är krypande på något sätt. Om man gillar Stephen King borde man verkligen läsa novellen och se filmen. Det enda som jag tycker är lite dåligt är finalen i filmen. Den kunde ha varit mer spännande. Förutom det så rekommenderar jag filmen till er alla som vill se en riktigt bra skräckis.

Redwood 1 har röstat
FreddyKrueger 18 har röstat