Recension av Constantine

Ã…r: 2005
18/3 2005
Recenserad av jack_jack_jack
F
ilmen Constantine handlar om John som jobbar som excorsist. Han har gåvan att se "saker som man inte borde se", Keanu Reeves som spelar John Constantine är kall men gör allt för den goda saken. Man märker tydligt att han tränat upp sitt skådespeleri sedan han medverkade i Matrix-trilogin. Specialeffekterna imponerar väldigt mycket även om det kan tyckas bli överdrivet vid vissa tillfällen.
Allt i filmen om "halvblod", demoner, änglar, gud och djävulen kan bli lite rörigt och först förstår man inte riktigt vad allt är eller betyder, men man får alltid svaren senare i filmen, på ett bra sätt dessutom.
Jag såg på nyheterna och dom berättade att Peter Stormare var med och till och med vad han spelade, detta förstörde filmen för mig eftersom man alltid tittade efter honom. Peter Stormare spelar väldigt bra och Tilda Swinton var också mycket bra. Men huvudkaraktärerna Keanu Reeves och Rachel Weisz var allmänt okarismatiska och John Constantines halvroliga skämt är varken roliga eller dåliga. Eftersom han oftast drar sina torra skämt i fel situationer så börjar man nästan tro att manusförfattaren lät sin son skriva medans han skulle duscha. Filmen är baserad på serien Hellblazer, och Hellblazer är ju bara en av dom senaste filmerna som kommer från gamla (eller nya) actionserier. Spiderman, Daredevil och X-men är bara några av dom.
Jag ger filmen en tveksam fyra, eftersom manusförfattarens sons skämt faktiskt inte var så dåliga, och storyn är bra och kanske lite invecklad. Skådespelet är halvbra, vissa är okej och vissa är mycket bra.

Rollywood 1 har röstat
paycheck 19 har röstat