Recension av Crocodile Dundee i Los Angeles

Ã…r: 2001
29/5 2004
Recenserad av Bobby Peru
D
en första filmen om krokodiljägaren Mick "Crocodile" Dundee var en mycket rolig film som hade en skön stajl.
Uppföljaren höll också en hyfsat god klass.

Nu är det dags för trean. En uppföljare till, som nog aldrig behövde göras. Han bor i Walkabout Creek med frugan Sue och sonen Mikey. Sue får en chans att sticka till Los Angeles för att ta över faderns tidningsbolag. Självklart hakar Dundee på och tar dessutom sin son med sig.

I L.A. uppstår genast problem. Den puckade australiern gör dumma räddningsaktioner mitt på motorvägen och liknande saker. Det är måttligt underhållande. Det enda som är värt att veta är att skådisen Paul Hogan inspirerades av sin riktiga flytt till Änglarnas stad, så det ligger kanske lite sanning i filmen.

Den är i alla fall jävligt dålig. Rent ut sagt usel. Det finns inte ett enda skämt som fungerar, och dessutom är filmen inte så dålig så den blir bra. Den är bara usel så att den blir skräp. En av de mest onödiga filmerna som gjorts, med syfte att tjäna pengar på ännu en uppföljare.

Är ni sanna filmälskare så ska ni undvika den till varje pris, även om ni skulle få den gratis.

Ännu inte övertygade?

Filmen innehåller en cameo av psykopatboxaren Mike Tyson som sitter på en filt i en park och spänner sig.

Låter detta kul?

Om några tycker det så kan ni gärna slarva bort 1.30 av era liv, men annars kan ni lika gärna kolla på originalet en gång till.

Bobby Peru 3 har röstat

av Bobby Peru