Recension av Crossroads

År: 2002
29/1 2004
Recenserad av JoeZ
A
llt ni säker har hört om den här filmen, om Britney framför allt, allt är antagligen sant.
Själva filmen handlar om Lucy som hade tre vänner i sina första år. Nu är Lucy "inte en flicka och inte en kvinna" som inte har gjort det som hon själv vill. Och kryddan på allt så är hon ovän med sina första vänner, dom har på något sätt växt ifrån varandra. Men när dom ska gräva upp ett paket som dom begravde när dom var små så börjar vänskapen växa tillbaka. Målet är för Lucy att träffa sin moder som försvann för länge sedan. På vägen reser hon med sina vänner och en kille. Och förutom det så är filmen precis som alla andra. Killen och halvmesiga tjejen etc.

Till skillnad från alla andra romantiska komedier så bjuder knappt på några skratt och den har inte ens ett manus som håller.
När dem blir vänner igen så känns det som att de två tjejerna försöker utnyttja Britney så mycket som möjligt, så fort dem inte vågar göra något är Britney tvungen att göra det. Och ändå blir dem "bästa vänner", jag skulle då inte vilja ha vänner som dem. Däremot man kan ju också se det som en del av "skämten" i filmen, men det är då som vi märker skillnaden mellan en bra skådespelare och en dålig, en bra skådespelare hade nog lyckats att övertyga publiken om något skratt.

Regin av Tamra Davis känns lika lättsam som filmen, man undrar om det hade blivit en bättre film med en annan regissör, antagligen inte, men ändå. Davis tillför inte något till filmen på något sätt. Använder sig av tekniken och vinklar som hon vore nybörjare. Vilket är synd.

Jag rekommenderar den till alla som vill se en halvfjollig film och till alla riktigt stora Britney Spears fans. Resten borde nog hålla er ifrån denna film.
Jag tyckte personligen om Britney Spears i denna roll och det är en film att slappna av till, en film som man bara kommer ihåg för Britney Spears roll i den (inte för att hon spelade bra, men bara för att det är Britney) och jag kan generat erkänna att jag själv har några av Britneys plattor.
Den här filmen så otroligt dåligt underhållande. En riktigt dålig film är bara otroligt dålig, den här är otroligt dålig underhållande.

JoeZ 9 har röstat

av JoeZ