Recension av Demolition Man

Ã…r: 1993
8/3 2004
Recenserad av anonym
Å
ret är 2032 i San Angeles och brottsbekämpningen går så effektivt att polisen inte nu längre har något att göra. Men det dröjer inte så länge tills ärkeskurken Simon Phoenix dyker upp i den nya brottsfria världen efter att ha varit nedfrusen i 35 år, sedan 1996.
Det sker knappt mer brott nu i denna värld som är redo att plockas.

Poliserna har inte en chans mot denne superskurk, de är handfallna, så de tinar upp Phoenix ärkerival; en polis vid namn Sgt. John Spartan som också varit nedfrusen från 1990-talet i samma stad som Simon Phoenix - "Cyroprison" och han är där för att hämnas på Phoenix.

Även den duktige skådespelerskan Sandra Bullock spelar en lagens väktare, Lenina Huxley, i denna fartfyllda actionkomedi.

Sådan tur är har jag bara sett den en gång, men jag tror att det är en av de där filmerna som man inte får se för många gånger, för då kanske den inte känns särskilt speciell.

Sly Stallone som Spartan är bra, trots att han absolut inte är en av mina favoriter. Han spelar, som sagt, denna råa och hårda snut som ska haffa Phoenix och Phoenix spelas av Wesley Snipes, ett känt namn, mest inom actiongenren dock, vilket inte är min favoritgenre.

Men filmen är bra och med det menar jag mycket bra, med tanke på att jag inte är ett actionfreak. Det är också lite roligt att jag har spelat ett flipperspel som gjorts efter filmen, som heter samma som filmens titel; "Demolition Man".

Den är ganska speciell och Bullock, Snipes och Stallone är gör en bra trio.
Ingen film jag vanligtvis skulle leta efter, men efter ett bra bud på den här film i DVD, vet man aldrig vad som kommer hända...

anonym 9 har röstat

av anonym