Recension av Den 13:e krigaren

År: 1999
23/12 2002
Recenserad av connya
A
ntonio Banderas spelar en krigare i en film där jag i alla fall inte hittade mycket till handling. Det känns som om det mest är transportsträckor till underhållande slagsmål.
Nu är ju det inte någonting som jag heller tycker särskilt mycket om men jag kunde inte ge den bottenbetyg eftersom den i kontrast till de filmer jag ger det i alla fall känns okej, men absolut inte mer.

Vi får se vikingar, människoätande varelser men mest är det bara Antonio Banderas som går runt i stridsläger, eller så slåss han med sitt svärd. En del scener är snyggt filmade med helt okej dialog - det stora felet är bara att den liksom inte handlar om någonting mer än att leta upp dessa människoätande varelser och slåss emot dem och till slut göra upp i det "stora kriget". Vilket känns otroligt lamt.

Det som förvånar mig mest när jag kikar runt på sidan är att vissa verkligen gillar denna filmen. Visst tycker jag att alla får ha sin åsikt men det känns som om man borde kunna skilja på bra och dålig film. Återigen blir jag medveten om att de som gillar den tycker den är cool, ball och tuff och sätter betyget fyra samtidigt som det är vad de ger Sagan Om Ringen när de också vet om att det är En mycket bättre film.
Som sagt - jag ser inga skäl till att välja denna film framför något annat spännande och mer genomtänkt äventyr. Har man verkligen sett Allt eller bara är intresserad av en massa våld kanske den kan vara något.

EvilNed 3 har röstat
connya 5 har röstat