Recension av Den där Mary

Ã…r: 1998
24/3 2003
Recenserad av poesia
T
öntige Ted fastnar med sina ömtåligare delar i blixtlåset på sina byxor och har därmed förstört kvällen då han skulle få gå på skolbalen med populära Mary.

Några år senare har han fortfarande inte slutat tänka på Mary. Han är fortfarande kär och vill hitta henne igen.
Ted anlitar en privatdetektiv som letar rätt på Mary, men som istället för att rapportera om Mary till Ted försöker han själv lägga vantarna på denna singeltjej, som är "too good to be true".
Och så är karusellen igång. För Ted och privatdeckaren är inte de enda som vill snärja Mary.

Som tur är är filmen inte alls så töntig som trailern utlovat. Det finns faktiskt scener som inte är fyllda av humor i kiss-och-bajsåldern. Men de är inte bra de heller...

Det enda trevliga med denna film är Cameron Diaz, som spelar toppentjejen Mary tillräckligt bra för att i alla fall lyckas övertyga sig själv. Och så har vi ju Ben Stiller - den enda karaktären som liknar en någolunda normal människa är rätt så sympatisk. Men i övrigt - nja. Ingen film för mig, direkt.

poesia 9 har röstat

av poesia