Betyg idag: 1 062 Besökare idag: 5 892

År: 1992
23/2 2005
Recenserad av paycheck
C
harlie, en ung student som tar som extrajobb att sköta om Frank, en pensionerad överlöjtnant som dessutom är blind. Det första Frank gör är att ta med Charlie till den närmaste flygplatsen och ta flyget till New York. Frank vill verkligen leva ut.

En Kvinnas Doft är en jättebra film! Prestationen Al Pacino gör är oförglömlig! Den sitter kvar i ens hjärta.
Det är en väldigt speciell historia, man trillar lätt in i den och blir tagen.
Man kan säga mycket om den här filmen.
Man får se djupet hos Frank som är blind och hur han vill leva ut. Du kan inte uppleva något när du är blind, inte se saker. Man behöver hjälp hela tiden och det är inte roligt.
Chris O'Donell som spelar Charlie gör en hysat bra roll, men det här är helt och hållet Pacinos film. Han spelar över O'Donell.
Pacino har en elak roll som Frank, men man får reda på att han innerst inne är ledsen, kärleksfull och inte alls så elak. Han är det för att skydda sig, kan man säga.
Han är ju överlöjtnant, han vill inte vara mesig.

Han gör en oförglömlig scen när han kör bil. Det kommer man verkligen ihåg, det och hans kommentar: Hoah!
Man kommer ihåg så mycket från den här filmen, det är det som är så bra. När man gör det är det helt enkelt en mycket bra film.
För regin står Martin Brest. Det här är hans bästa film någonsin och han kommer inte att kunna göra någon bättre. På senare tid har han gjort Gigli, som är en riktig skitfilm enligt många. Chris O'Donell kommer aldrig med i en lika bra film som den här igen.
Det kan jag garantera om han plötsligt inte överraskar.

Se En Kvinnas Doft om ni vill ha lite småroligt blandat med drama och bländande skådespel av Pacino. Det är en film ni inte kommer att glömma i första hand.

paycheck 14 har röstat

av paycheck
Unknown
Breach
P.S.
Last Days
Harry Potter och den flammande bägaren
Land of the Dead

Den långa flykten
Dödens leksaker
The Roommate
The Revenant
Ett päron till farsa firar jul
The Voices
Star Wars: The Last Jedi