Recension av Faculty

År: 1998
9/4 2005
Recenserad av paycheck
I
en småstad i USA förvandlas plötsligt invånare efter invånare till utomjording. På skolan Herrington High beter sig lärarna jättekonstigt och några elever upptäcker det.
De vill få alla vanliga igen och det blir en fartfylld historia.

Faculty var en underhållande film. Jag förväntade mig inte så mycket, men blev ändå rätt nöjd. Regissören Rodriguez har fått ihop ett hyfsat skådespelargäng så som: Josh Hartnett, Elijah Wood, Famke Janssen, Robert Patrick mfl. De gör ett bra jobb. Wood passar utmärkt som den utmobbade Casey, Hartnett som langare och Patrick som hänsynslös football coach. Man kan även se talkshowvärden Jon Stewart i rollen som Dr. Furlong.

Storyn i filmen låter lite löjlig, vilket det faktiskt blir ibland. Fram till slutet är det en underhållande film då det blir lite konstigt. Ni som har sett den vet vad jag menar.
Miljön är en typisk collegemiljö, fast skitigare. Skolan känns lite stel. Det är bra när man får den känslan för att eleverna har förändrats.
Faculty är ingen skräckfilm, utan mer en sci-fiction thriller.

Jag har sett filmen ett par gånger och man är lika mycket inne i filmen varje gång. Det är bra tycker jag. Det enda negativa är att det kan bli lite för löjligt ibland.
Annars är det en skön film med bra skådisar.
Alltså får det bli en 3:a allt som allt. Ett rättvist betyg.

Jag rekommenderar er att se filmen, men inte med förväntningar om att det ska vara en toppfilm. Den går på tv lite då och då. När ni har chansen, se den.

RasmusOrsén 2 har röstat
paycheck 8 har röstat

av paycheck
Unknown
Breach
P.S.
Last Days
Harry Potter och den flammande bägaren
Land of the Dead
Jerry and Tom