Recension av From Dusk Till Dawn

År: 1996
30/12 2002
Recenserad av connya
N
är man kollar skådespelarlistan och, för all del, vilka som ligger bakom filmen är det ett imponerande gäng.
Med bland andra Harvey Keitel, George Clooney och Juliette Lewis för att nämna de framför kameran och Robert Rodriguez i regissörstolen och en historia delvis skriven av Quentin Tarantino, som även är med och agerar känns det inte som om så mycket kan gå fel.
I början är det riktigt bra. I alla fall dialogsmässigt - två bröder och deras gisslan kommer till en mexikansk bar där de snart får möta en massa vampyrer. Sedan blir det en massa slagsmål och blod typ resten av filmen.

Det är inte häftigt. Det ser mest billigt ut och det som i början var en film full av rapp dialog blir en B-film med vampyrer och blod i mängder. Jag förstår att det säkerligen är roligt att spela in men om det nu är detta man är ute efter vet jag många B-skräckisar från 80-talet som är otroligt mycket bättre än denna.

From Dusk Till Dawn är en av de mest pinsamt dåliga filmer jag sett. Kanske tycker jag den är så otroligt dålig också för att jag blev så imponerad av början och väntade mig något i klassiskt Tarantino-stil.
Eller så avskyr jag den bara så mycket för att den verkligen är riktigt dålig.

Rollywood 2 har röstat
HellBert 12 har röstat