Recension av Godzilla

Regissör: Roland Emmerich
Ã…r: 1998
Antal visningar (2055)    Forumdiskussion (0)
16/9 2002
Recenserad av Disco Duck
Godzilla är inte bra!
Den handlar om en stor ödla. Ödlan har blivit muterad. Jättekonstigt att den blev så stor tycker jag. Ödlan vandrar in i New York o skapar skräck och förtvivlan hos jänkarna. Ibland gömmer han/hon sig, tex under Madison Square garden, men hur kom den egentligen dit ner? Har ödlan några kontakter i N.Y. redan innan den anländer eller har den skickat småödlor för att reka gömställen (det är ju en 200 meter hög ödla vi snackar om och det är inte alltid lätt att hitta små krypin att gömma sig i då)?

Min kompis kräktes när vi såg den. På bion! Stackarn. Kan man stämma filmskaparna för den incidenten.
Matthew Broderick hade mindre gelé i håret än normalt, hmmm, med den budgeten borde de haft råd att ge honom hans vanliga dagliga ranson.
Det var tur att ödlan inte ramlade för med de korta armarna hade den ju inte kunnat resa på sig igen, eller hur?

Historien om godzilla kommer tydligen från de gamla babeloniernas folksägner, kul att dagens ungdom får ta del av godzillas historiska värde.

Disco Duck 29 har röstat

av Disco Duck