Recension av Gummo

År: 1997
1/5 2004
Recenserad av Hippiekiller
G
ummo är den kanske den mest udda film jag någonsin har sett. Den handlar om en massa olika saker som igentligen inte hör ihop. Så igentligen har denna film inte någon mening. Men gillar man udda filmer så är detta nått att rekomendera.

Staden Xenia i Ohio har inte riktigt återhämtat sig efter en tornado så allting i stan är annorlunda och alla innvånare också för den delen. Två tonåringar har inget att göra på fritiden så dom bestämmer sig för att sniffa lim, döda katter och göra inbrott hos olika människor. Den handlar även om tre flickor som har tappat bort sin katt och en efterbliven unges dokumentärfilm. Filmen har nån konstig udda känsla över sig som jag inte finner bra. Absolut ingenting av denna film är normalt. Den här filmen är verkligen ingen "hollywoods film".

Skådespelarna gör ett halvdant jobb. Chloe Sevigny Känner man igen från filmer som American Psycho och Boy´s don´t cry och Jacob Sewell känner man inte igen från några andra filmer än Gummo .
Dom flesta skådespelarna i denna film är okända, ja nästan alla faktiskt.

Jag rekomenderar inte den här filmen till yngre för att den är svårt att förstå och är helt enkelt knäpp och konstig.
Jag har själv sjuk humor så jag tycker att denna film är lite kul i vissa lägen som andra skulle hata.
Alla som har sjuk humor, då menar jag verkligen sjuk humor gillar nog denna film.
Man kan ju se denna film som en dramafilm också för det är ju en dramafilm.
Men jag uppfattade den som en komedi.

Hippiekiller 72 har röstat

av Hippiekiller