Recension av Ice Age

Regissör: Chris Wedge
Ã…r: 2002
Antal visningar (2022)    Forumdiskussion (0)
22/3 2004
Recenserad av Zuper_kossan
D
e sabeltandade tigrarna är trötta på att alltid behöva gömma sig för människorna och bestämmer en kupp, där de ska döda alla människor men det går inte som de tänkt sig. De blir iväg jagade av hundarna, men en ensam mamma med sin bebis har blivit iväg jagade från lägert och står nu öga mot öga mot en hungrig tiger, hennes enda räddning är vattenfallet bakom henne, hon hoppar och försvinner.
Samtidigt går det underliga gänget bestående av mammuten Manfred (Björn Granath) och sengångaren Sid (Robert Gustavsson) förbi, dom ser hur kvinnan lämnar över bebisen till dem i nästa stund är hon borta med strömmen.
De inser deras uppgift, att föra bebisen tillbaka till lägret, men det blir inte så enkelt som de tror för lägret har bestämmt sig för att flytta, men till deras hjälp kommer tigern Diego (Loa Falkman) som inte har helt godhjärtade tankar.

Om du tycker att istiden är tråkig kommer du att ångra dig djupt, för här får man se en film med bra handling, nästan som djunelboken och det finns många roliga detaljer att skratta till, Ice Age är en animation och en väldigt bra sådan och även om det är en barn film så är den lika rolig för hela familjen.

RasmusOrsén 7 har röstat
Zuper_kossan 14 har röstat