Recension av Independence Day

År: 1996
25/7 2007
Recenserad av Dåliga_filmer
K
opior sker överallt nu för tiden. Idag tar vi en närmare titt på Independence Day.

Ett rymdskepp närmar sig jorden. Ur det lösgör sig några farkoster som placerar sig över jorden. USA:s president flyr med bland andra datageniet David. Tillsammans planerar de en kupp för att återta makten på jorden.

Hm, vilken film liknar det här. Hm, jag ska ge er några ledtrådar.

I huvudrollen har vi en 30 årig man som snart är tillsammans med en tjej, jorden blir invaderad av rymdvarelser, många tror att de är snälla, utomjordingarna försöker ta över jorden, alla trängs vid bilar, stora katastrofer över hela jorden och de försöker plocka upp människor i deras bilar men vissa vill inte med.

Om ni inte redan vet vilken film det här ska likna, låt mig berätta det för dig. Det är rätt, 1953 års versionen av Världarnas Krig.

Nu kommer jag inte att skriva samma sak igen. Ni kan ta det första stycket som ni ser och där kan ni se att filmerna är precis likadana, nästan.

Egentligen så är det här i stort sätt samma sak som gjordes år 1953. Alltså, 46 år utan utveckling.

Jag gör vad som helst för att slippa den här filmen. Jag ser hellre på en laserdiscskiva på en Blu-Ray, jag kollar hellre på Doom på en Atari, jag ser hellre på Halo på en Game.com, jag önskar nu att världen skulle fått flera meteorer mot oss när dinosaurerna dog så att hela jorden förstördes för att slippa den här skitfilmen.

Jag vill snart inte se mera filmer, på grund av denna film.

Dåliga_filmer 35 har röstat

Gone in 60 Seconds
Eragon

The Roommate
The Revenant
Ett päron till farsa firar jul
The Voices
Split
Låt den rätte komma in
House on the Hill
Dennis firar jul
Tomtetass och jakten på julen
Skräcken i svarta lagunen
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me