Recension av Livet från den ljusa sidan

Regissör: James L Brooks
Ã…r: 1997
23/7 2004
Recenserad av Thiilda
I
"Livet från den ljusa sidan" så ger James L. Brooks oss en rolig och romantisk historia om en osannolik förbindelse mellan tre helt olika New york-bor och det är genom en fjärde person som dom får kontakt, Hunden Verdell. Filmen ger en massa goda skratt, filmen får en att le hela tiden.

"Livet från den ljusa sidan" Handlar som sagt om tre helt olika individer, En snabbkäftad roman författare (Jack nicholson), En servitris som också är mor och försöker vara en ansvarsfull sådan(Helen Hunt), och en homosexuell konstnär(Greg kinnear).
som kopplas samman. Romantik och vänskap uppstår genom en liten resa.

Filmen visar på ett komiskt sätt att kärleken är blind. James L. Brooks visar oss kärlek på ett sätt som bara han kan göra.

Jag tycker om "Livet från den ljusa sidan" för att den som sagt visar att kärleken är blind. Och att den får en att le hela tiden, Filmen förvånar en på ett bra sätt. Det är en riktig mysfilm enligt mig personligen!.

Det som gör att den här filmen berör och är så himla bra. är det briljanta skådespelerit från ingen annan än Jack nicholson, som spelar en man med tvångstankar, som alltid kommer med taskiga kommentarer. Som på utsidan ser ut som en väldigt tuff man, Men innerst inne en mjukis som inte riktigt vet vad lycka är och nicholson spelar den karaktären utmärkt bra. Sen har vi ju Helen Hunt som jag tycker är väldigt bra skådespelare som spelar en frånskild ensamstående mor, som tillsammans med sin mamma tar hand om hennes son. Hon jobbar även som servitris. Och hennes tillvaro är väldigt stresig och deprimerande. Hon går i ständig oro för hennes son. Och Greg kinnear som spelar en homosexuell konstnär som har tappat lusten att måla, och hela hans liv håller på att falla sönder. Och man får inte glömma Cuba Gooding JR som spelar en konstförsäljare, det är dock han som hjälper till lite på den komiska fronten i början!.

Helen Hunt, visade prov på sin talang i den här filmen!
Helt underbar att skåda, jag gillar även tv- serien Mad about you där hon är med. Hon kan spela deprimerad frånskild mamma hur bra som helst.Jack nicholson är helt underbar att se. Han höjer hela filmen. Det är tack vare hans underbara talang till att kunna spela precis vad som helst en fröjd för ögat. Greg kinnear utan honom i filmen skulle den inte hålla i längden, Han spelar bög hur bra som helst, plus att han har det dära flicksöta utseendet. Och det är hunden Verdell som håller intresset uppe så gullig hund.

Är du svag för Romantiska komedier så är den här den rätta.

Jack nicholson & Helen Hunt blev Oscarsbelönade för Bästa kvinnliga & manliga huvudroll.

Thiilda 18 har röstat

av Thiilda
Livet från den ljusa sidan

The Unsaid
The Green Inferno