Recension av New Guy

Ã…r: 2002
20/2 2004
Recenserad av Loomis
B
ara för att göra det klart i början för de som inte redan visste det så att det inte blir några missförstånd. Den här filmen är inte seriös någonstans, förutom den något ljumma och alltid lika irriterande sensmoralen mot slutet av filmen.

Gil (DJ Qualls, som vi känner igen från ”Road trip”) är skolans största tönt. Något som han visserligen accepterat till en viss del men han har nu kommit till insikten att om han ska komma åt dem flickorna han vill ha så måste han tuffa till sig. Det plus att han blir offentligt utskämd då han stukar den kära penisen inför i princip hela skolan.

Efter den incidenten så hamnar han efter lite strul på ett fängelse där han får spendera tid med hårdingen Luther (Griffin) som lär honom att bli en cool och stenhård kille. Efter en tids träning så är det dags för att prova det i praktiken, han förflyttas till en annan skola. En skola som är allt annat än gullig och utbildande. Det är nu han ska visa vem han är, han är ju trots allt ”The new guy” och stora förväntningar står på spel.

DJ Qualls har ett egensinnigt utseende och han är faktiskt rolig att bara titta på. Han kommer också med sköna kommentarer ibland och en del bitar i filmen är så galna och smått originella att det faktiskt blir lite småkul. Det händer inte ofta men tillräckligt för att orka fortsätta titta.

Det finns egentligen ingen som helst tillstymmelse till story men det spelar egentligen ingen större roll för filmens mål är att spy ut bisarra och komiska saker, vilket jag också bedömt. Oftast blir det för mycket, ibland fungerar det inte alls och från stund till stund så framkallar den lite fnitter. ”The new guy” är en hjärndöd film som kan ses om man är på hjärndött humör.

billybob 6 har röstat
valsinger 3 har röstat