Recension av Paul

Ã…r: 2011
7/8 2011
Recenserad av Mihon86
G
raeme och Clive, två britter och kollegor, har rest till San Diego för att delta i Comicon för första gången. Upplevelsen av landet av möjligheter växer då de båda vännerna ger sig ut på en alien-roadtrip från Area 51 till Roswell, Nevada. På vägen möter de en utomjording som kallar sig själv Paul. De lär känna varandra på en resa fylld av roliga och allvarliga situationer. Från djupt religiösa till alien-jägare och homofober.

'Paul' är en film som är både rolig och mer rolig om man har sett många alien-filmer och klassiker som 'Star Trek' och 'Star Wars'. De många anknytningarna till andra filmer blir väl utplanterade samt alla alien-sex skämt. Simon Pegg och Nick Frost skrev manuset efter eget intresse och spelade nästa sig själva

Utomjordingen själv, Paul, är helt dataanimerad men man glömmer bort det efter först intrycket och alla närbilder känns genomsnittligt väldigt bra ut. Rösten är gjord av Seth Rogan ('Green Hornet') men man glömmer det också för jobbet är så bra att man tror på utomjordingens existens. Övriga i rollistan är bra, Bill Hader och Jason Bateman är bra och gör bra ifrån sig, inte fullt så märkvärdiga men gör att story blir med actiondriven och spännande.

Slutligen är 'Paul' en film för fans av science fiction och drog-relaterade komedier, såsom 'Pineapple Express' och 'Hot Tub Time Machine'. Se fram emot en strålande actionkomedi med kärlek, humor och massor av homo-skämt och alien-referenser: Allt för ett fan av science fiction och 'Alien'-filmer. Gotta love aliens.

Mihon86 5 har röstat

av Mihon86