Recension av Seeking a Friend for the End of the World

Regissör: Lorene Scafaria
Ã…r: 2012
Antal visningar (1946)    Forumdiskussion (0)
17/12 2012
Recenserad av rikirock
N
är en asteroid närmar sig jorden blir en man ensam efter att hans hustru flytt i panik. Han bestämmer sig för att ge sig ut på en resa för att leta rätt på flickvännen sedan tiden på high school. Men han får sällskap av en granne som oväntat sätter käppar i hjulet för hans plan...

Det här var en annorlunda Drama/komedi om jordens undergång. Den är smårolig men samtidigt väldigt sorglig. Världen dem lever i vet om att jorden ska gå under och man får följa Steve Carells (Get Smart) karaktär som är deprimerad och har inte så mycket att leva för. När han träffar Kiera Knightleys (Pirates of the Caribbean) karaktär så utvecklas en vänskap medan de åker ut på en roadtrip för att hitta Carells gamla high school flamma. Under resans gång så upptäcker dem att det finns mer saker i världen som betyder.

Jag hade inte direkt några förhoppningar om den här och den överraskade mig verkligen. Jag tyckte den hade en originell historia och Carell och Knightley är en riktigt bra duo på film. Deras vänskap känns verkligen och man får uppleva deras känslor väldigt starkt. Det är en film om jordens undergång men även om vänskap, kärlek och om att hitta sig själv helt enkelt. Jag uppskattade den mycket och jag rekommenderar att man ska kolla in den. Annorlunda film men riktigt härlig på ett sätt.

rikirock 1 har röstat

av rikirock