Recension av The Lucky One

Regissör: Scott Hicks
Ã…r: 2012
Antal visningar (2074)    Forumdiskussion (0)
24/8 2012
Recenserad av rikirock
L
ogan Thibault återvänder hem från kriget i Irak vilsen och utan mål. Han bestämmer sig för att söka rätt på Beth, kvinnan vars bild av en slump räddade hans liv för att tacka henne. Han finner henne och de blir vänner. Vänskapen utvecklas till en romans och Logan blir allt mer övertygad om att det inte var slumpen utan ödet som förde honom dit. Men Beths liv är inte så okomplicerat som han först tror.

Zac Efron har blivit stor och tar sig an en mer manlig och vuxen roll, vilket jag tycker han gör bra. Ska bli roligt att följa honom och ser vilket spår han tar i filmvärlden framöver ( hoppas dock att det inte blir i rom - com träsket ). Hans fina dam som han spelar mot, Taylor Schilling, har jag inte sett i något annat men hon kommer absolut få mer roller. Har hört att hon kommer vara med i filmen Argo där hon spelar med bland annat Ben Affleck och John Goodman.

Filmen i sig är en fin kärlekshistoria som är baserad på en bok av kärleksböckernas fader, Nicholas Sparks, och man ser på en gång att det är en av hans sorts böcker. Dem som har sett andra filmer som baseras på hans böcker förstår vad jag menar. Det är en bra kärlekshistoria men den bidrar inte med något nytt utan blir precis som man förutspår och antar att det blir.

Flickorna kommer ju älska en biffig Efron som är en känslosam men endå en tuff soldat med dåliga minnen från kriget och för oss grabbar får vi njuta av den söta Schilling som en mamma som gör allt för att behålla sin son från sitt ex som också är stadens sheriff. Betyget landar på en stark 2:a. Gillar man kärleksfilmer så tycker jag absolut att man ska se den!

rikirock 0 har röstat

av rikirock