Recension av Titanic

År: 1997
25/9 2002
Recenserad av zag
D
etta är en mycket seg och tragisk historia. Tragisk på grund av att den visats på bio och kostat onödigt mycket pengar. Den handlar, som förmodligen alla vet innan man ser den, om en båt som ska sjunka. På båten befinner sig den otroligt söta Jack, spelad av Leonardo DiCaprio. Han ska vara någon form av fattig arbetarklasshjälte. Och sedan finns så klart en donna som ska räddas från dem elaka rika människorna. Rikebarnsfjollan spelas av Kate Winslet. Både dessa ger intryck av att vara usla skådespelare. Utöver dessa skådespelarinsatser så måste man också konstatera att samtliga specialeffekter ser ut och vara gjorda av någon nybörjare direktrekryterad från grundskolan. Mycket fula dataeffekter.

Om man ska gå över till den tämligen dåliga handlingen så kan vi konstatera att Jack vann sin biljett från ett par svenskar i börja av filmen, vilket är helt orealistiskt. Svenskar kan ju inte förlora mot en puckad jenkare... Efter detta smiter Jack och hans polare på den på förhand dödsdömda båten (tack gode gud att man vet att det finns ett slut på skiten). Här börjare han stöta på redan nämnda rikemansfjollan Rose (Kate Winslet). Ja... Så tar den patetiska kärlekshistorien en början. Skona mig!!!!!

Denna film borde sänkas lika fort som båten sänktes. Den är rent utssagt usel. Må Gud visa alla nåd som tvingas se smörjan.

Stygga-Vargen 1 har röstat
connya 24 har röstat