Recension av Vampire Hunter D: Bloodlust

År: 2000
31/8 2004
Recenserad av Rúcima
F
licka kidnappad av vampyr. Familj skickar ut vampyr-jägare efter honom att föra hem flickan. Men är allt verkligen som det till en början verkar vara?

Charlotte, en ung kvinna, förs mitt i natten bort av vampyrfursten Meier Link. D, en vampyrjägare får i uppdrag att hämta hem henne. Och även en gäng "jägar-bröder" får i uppdrag att föra hem henne.
Dock visar det sig att allt inte är som familjen, som anlitar vampyr-jägarna, säger att det är. Och detta får en del konsekvenser för jägarna.
En ung kvinna, Leila (en av "jägar-börderna"), träffar på den mystiske D och blir, vad som ses, vansinnigt nyfiken på honom. Hon sluter en mindre pakt med denne D, utan de andras vetskap.
Allting triggas upp av vampyr-spöket. Allt blir en grå film och man vet inte riktigt vad som är på vems sida.

Bra film, mysiga karaktärer, men en ganska tunn story. Jag skulle gärna sett att Charlotte och Meier fått en större del i filmen. Dock är det inte bortkastad tid att sätta sig att se den. Demon-parasiten är nästan själv värd en femma...

Rúcima 10 har röstat

av Rúcima