Betyg idag: 1 298 Besökare idag: 7 203
Aktuella biopremiärer

Hitta Doris

Premiär: 2016-08-26

Det har gått ungefär ett år sedan Nemos äventyr och glömska Doris lever ett härligt liv vid revet tillsammans med Nemo och Marvin. Plötsligt en dag minns att hon att hon har en familj, som kanske letar efter henne. Tillsammans beger sig trion av på ett äventyr över havet mot Kalifornien och det berömda Marinlivsinstitutet med dess stora akvarium. För att hitta sina föräldrar tar Doris hjälp av akvariets spektakulära innevånare.

Filminformation om Hitta Doris

Florence Foster Jenkins

Premiär: 2016-08-26

Historien om Florence Foster Jenkins, en rik arvtagerska i New York, som drömmer om att bli en stor operasångerska – trots sin totala avsaknad av musikalitet och sångförmåga.

Den amerikanska ”sopranen” kunde bekosta sin sångkarriär och grammofoninspelningar tack vare sitt arv. Hennes sista konsert framfördes på New Yorks ledande scen - Carnegie Hall, drygt en månad före hennes död 1944.

Filminformation om Florence Foster Jenkins

Stulna blickar

Premiär: 2016-08-26

Medelåldersmannen Armandos ensamhet och längtan efter närhet driver honom till Caracas kaotiska slum. Där finns liv, och där finns unge Elder. Från motsatta världar - välbärgade Armando äger ett företag som skapar tandproteser, medan Elder knappt ens är myndig med ändå ledare för ett kriminellt gäng - möts de två i vad som växer till en ömsesidig kärlek. Men mellan de två står förutom en djup samhällsklyfta även spöken från Armandos förflutna som döljer sig i ensamheten.

Stulna blickar hade världspremiär på filmfestivalen i Venedig, där den som första venezuelanska film någonsin belönades med det ärofyllda Guldlejonet.

Filminformation om Stulna blickar

Absolutely Fabulous: The Movie

Premiär: 2016-09-02

De hysteriska favoriterna Edina och Patsy är tillbaka och precis som i TV-serien får vi följa dem i deras glamourösa liv med shopping, sena utekvällar och drinkar. När de får skulden för en stor incident vid en release-fest blir de indragna i en mediestorm utan dess like och jagade av paparazzis. Räddningen blir den Franska Rivieran, dit de flyr för att leva sitt lyxliv i fred- för alltid!

Filminformation om Absolutely Fabulous: The Movie

Don't Breathe

Premiär: 2016-09-02

För att slippa tristessen, och kanske en dag kunna komma bort från sin hemstad, har de de tre vännerna Rocky, (Jane Levy), Alex (Dylan Minette) och Money (Daniel Zovatto) begått en rad välplanerade inbrott. När de hör talas om att en blind man (Stephen Lang) bor ensam i ett ödsligt bostadsområde och har en förmögenhet undangömd i sitt hem, bestämmer de sig för att genomföra sin största och sista kupp. Men deras plan går skrämmande fel när de inser att deras måltavla inte var så harmlös som de trott.

Filminformation om Don't Breathe

Ben-Hur

Premiär: 2016-09-02

Adelsmannen Ben-Hur blir falskt anklagad för mordförsök på den romerske ståthållaren och sedan sviken av sin bäste vän, som dömer honom till ett liv som galärslav. Efter år av umbäranden blir Ben-Hur fri och ger sig av för att utkräva hämnd.

Filminformation om Ben-Hur

Everybody Wants Some

Premiär: 2016-09-02

Texas, baseball och college – Jakes förväntningar är höga när han anländer till huset där hans klass och baseballag ska bo under de kommande åren. Reglerna i huset är enkla förklarar coachen – inga tjejer på övervåningen och ingen alkohol någonstans i huset. Men det är en evighet kvar innan allvaret börjar och det gäller att festa loss så mycket man bara orkar. Regler är till för att brytas. Målet är att supa, ragga och röka på så mycket man hinner innan lovet är slut. Tonen är rå och tempot är högt. Men mitt i detta kaos av pingpongmatcher, baseballträning, sylvassa förolämpningar som haglar i luften, raggning och gyttjebrottning svetsas gänget samman för att stå enade inför framtidens utmaningar.

Filminformation om Everybody Wants Some

3/2 - Vaiana
24/2 - The Great Wall
Mars
20/3 - Kong: Skull Island
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor