Aktuella biopremiärer

Fyren mellan haven

Premiär: 2016-09-23

Tom Sherbourne, en fyrvaktare, och hans fru Isabel lever vid kusten i västra Australien. En dag hittar de en död man och ett ensamt spädbarn i en livbåt som blivit uppspolad på stranden. De bestämmer sig snabbt för att ta sig an den lilla flickan som sitt eget barn. Några år hinner passera innan de stöter på en kvinna som har förlorat sin dotter och sin man till sjöss under samma tid som Tom och Isabel hittade sin baby ...

Baserad på succéboken med samma namn.

Filminformation om Fyren mellan haven

Love & Friendship

Premiär: 2016-09-23

Den vackra, ständigt beräknande Lady Susan har bara varit änka i ett par månader men har redan fått rykte om sig som de brittiska öarnas största flirt. Hon tvingas fly godset Langford efter att både dess herre och hans systers tilltänkte fästman blir förälskade i henne. Istället reser hon till sin svåger Charles Vernon och hans familj i Churchill, allt till Mrs Vernons stora missnöje. Inte bättre blir det när Mrs Vernons bror, den stilige Reginald DeCourcy, kommer på besök och även han faller för Lady Susans charm.

Filminformation om Love & Friendship

The Magnificent Seven

Premiär: 2016-09-23

Bartholomew Bogue håller staden Rose Creek i ett dödligt järngrepp. De desperata invånarna anlitar sju prisjägare för beskydd: Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez och Red Harvest. När de sju förbereder staden för den våldsamma uppgörelsen inser de att de slåss för mer än för pengar.

Filminformation om The Magnificent Seven

Kubo och de två strängarna

Premiär: 2016-09-23

I det antika Japan, på en klippa högt ovan havet, bor en pojke vid namn Kubo. Den streetsmarte och godhjärtade rackarungen lever ett enkelt liv, och roar sig med att förgylla tillvaron för byns övriga invånare genom att berätta sagor med hjälp av papperskonsten origami.
Den lugna tillvaron slås i spillror när Kubo av misstag väcker en ande från det förgångna till liv. Anden har hämnd att utkräva, och för att stoppa den slår Kubo sig ihop med den stentuffa Monkey och den något udda insekts-samurajen Beetle.

Filminformation om Kubo och de två strängarna

Blair Witch

Premiär: 2016-09-23

En grupp college-ungdomar reser till Black Hills-skogen i Maryland för att ta reda på sanningen kring försvinnandet av James syster för över 20 år sedan, ett försvinnande som ryktas har att göra med legenden om The Blair Witch. Till en början är gruppen hoppfull, men när dagen blir till natt förändras allt…

Filminformation om Blair Witch

Deepwater Horizon

Premiär: 2016-09-30

En historia som utspelar sig ombord på oljeplattformen Deepwater Horizon, som när den exploderade i april 2010 orsakade det värsta oljespillet i amerikansk historia.

Filminformation om Deepwater Horizon

Jag älskar dig: En skilsmässokomedi

Premiär: 2016-09-30

Östermalm. Marianne 44, med två tonårsbarn, har levt i ett konventionellt, sexlöst äktenskap med advokaten Gustaf på tok för länge. Hon bestämmer sig för att skiljas. Eller separera. Eller åtminstone provseparera.

Gustaf förstår ingenting, de är ju bortbjudna?Medan Marianne kastar sig ut i singellivet står Gustaf helt oförstående inför förändringen och i sin förvirring fattar han ett helt irrationellt karriärbeslut: Han säger upp sig för att skriva lyrik.

Efter ett misslyckat raggningsförsök med en ung man träffar Marianne konstnären Rodolfo. Rodolfo är Gustafs raka motsats; spännande, känslosam, impulsiv. Och kåt. Detta får Gustaf att ge sig in i en till synes omöjlig relation med cykelbudet Rita. Marianne anser Gustaf vara gubbsjuk, vilket även han själv oroar sig för.

Spänningarna stiger mellan föräldrar, barn och vänner.

Filminformation om Jag älskar dig: En skilsmässokomedi

September