Betyg idag: 1 043 Besökare idag: 5 910
Aktuella biopremiärer

Dangal

Premiär: 2017-02-15

Dangal betyder brottning och handlar om Mahavir Singh´s extraordinära liv, en ex-brottare som tvingades ge upp sin dröm om att vinna guldmedalj för Indien.

Mahavir bestämmer sig för att inte ge upp, om han inte kunde vinna guld sitt land så kan hans son en dag förverkliga hans dröm. Dock har ödet andra planer för Mahavir, han och hans fru blir välsignade med fyra barn, alla flickor. En dag ser Mahavir hur hans äldsta dotter Geeta 14 år och andra dotter Babita 12 år brottas med några killar från trakten. Han inser att hans döttrar har vad som krävs för att bli världsklassbrottare. Hoppet om att uppfylla hans dröm är tillbaka.

Mot alla odds kämpar Mahavir emot kritik från samhället och ekonomiska svårigheter, håglöshet men Mahavir förlorar aldrig hoppet om att få vinna guld för Indien.

Filminformation om Dangal

The Great Wall

Premiär: 2017-02-17

Det tog över tusen år att bygga en tusentals mil lång mur längs den kinesiska gränsen. Vad försökte de skydda sig mot? Actionäventyr av Yimou Zhang.

Filminformation om The Great Wall

A Cure for Wellness

Premiär: 2017-02-17

En anställd på ett företag blir utskickad för att rädda sin chef från en hälsoanläggning i Europa. Men snart inser han att han är fånge på anläggningen och att verksamheten inte direkt har goda avsikter för sina besökare.

Filminformation om A Cure for Wellness

Loving

Premiär: 2017-02-17

Loving är en hyllning till modet och styrkan hos det etniskt blandade paret Richard och Mildred Loving, som gifte sig och sedan spenderade de nästföljande nio åren kämpandes för sin rätt att få leva som en vanlig familj. Rättsfallet som följde, Loving mot staten Virginia, togs hela vägen upp till Högsta domstolen som 1967 en gång för alla befäste den grundläggande rätten att gifta sig. Denna verkliga berättelse är en kärlekshistoria som kan tjäna som inspiration för par över hela världen.

Filminformation om Loving

Queen of Katwe

Premiär: 2017-02-17

En ung flicka från Uganda är fast besluten om att bli världsmästare i schack, och övar ihärdigt för att uppnå sitt mål.

Filminformation om Queen of Katwe

The Space Between Us

Premiär: 2017-02-17

Ett rymdskepp lämnar jorden med uppdrag att befolka Mars. Efter avfärden upptäcker en av astronauterna att hon väntar barn. Barnet föds på Mars, men mamman dör, utan att ha avslöjat vem som är pappan.

Så börjar Gardner Elliots extraordinära liv på den röda planeten, där han fram till sin 16-årsdag bara har träffat 14 personer. Men Gardner kan inte släppa tanken på sin pappa. I sitt sökande på nätet får han kontakt med Tulsa, en streetsmart tjej i Colorado. När Gardner äntligen får chansen att besöka jorden upptäcker forskarna att hans organ inte klarar av jordens atmosfär. Med hjälp av Tulsa flyr Gardner – fast besluten att hitta sin pappa och ta reda på var i universum han egentligen hör hemma.

Filminformation om The Space Between Us

Below Her Mouth

Premiär: 2017-02-17

Dallas är trött på sin tillvaro – hon sliter som takläggare på dagen och träffar älskarinnor på natten – samma sak varje dag. Tills hon träffar den självsäkra och framgångsrika moderedaktören Jasmine på en klubb. Från första ögonkastet dras de som magneter till varandra, och kastar sig rakt in i en passionerad affär. Jasmine ser rakt igenom Dallas inställsamma charm och Dallas ser Jasmines längtan efter att få vara sig själv. Det finns bara ett litet problem, Jasmines fästmans Rile.

Filminformation om Below Her Mouth

Februari