Betyg idag: 1 017 Besökare idag: 4 684
Aktuella biopremiärer

Pingvinresan 2

Premiär: 2017-07-21

Luc Jacquet är tillbaka med en ny naturupplevelse och den här gången följer vi en ung pingvin som ger sig ut på sin allra första resa. Ciceron är en 45-årig pingvin som minns sina egna äventyr när han ser sin yngre släkting utmana rädslor och upptäcka en ny, stor värld runtomkring sig.

Filminformation om Pingvinresan 2

Baby Driver

Premiär: 2017-07-26

En begåvad flyktbilsförare tar musiken till hjälp för att bli bäst på det han gör. När han en dag möter kvinnan i hans drömmar ser Baby en chans till en sista flykt, denna gång från sitt liv som kriminell. Men ledaren för ett brottssyndikat har andra planer för Baby och snart tvingas han, med livet, kärleken och friheten som insats, ta del i en stöt dömd att misslyckas.

Filminformation om Baby Driver

För min dotters skull

Premiär: 2017-07-27

Året är 1982 när André Bamberski nås av det fruktansvärda meddelandet att hans dotter, Kalinka, plötsligt har dött under semestern med hans ex-fru och dennes nye man. Polisen avfärdar dödsfallet som en olycka, men André börjar mitt i sin djupa sorg att själv undersöka fallet och övertygas snart om att Kalinkas styvfar, den tyske doktorn Dieter Krombach, våldtagit henne under ett drogrus som hon aldrig vaknade upp ur. Men ingen tror honom, allra minst hans ex-fru. Med alla emot sig inleder André en frenetisk kamp för att få dotterns mördare inför rätta. En kamp där han inte skyr några medel och som kommer pågå i 30 år…

Filminformation om För min dotters skull

Atomic Blonde

Premiär: 2017-07-28

Kronjuvelen hos den brittiska underrättelsetjänsten MI6, Agent Lorraine Broughton är lika delar spioneri, sensualitet och skoningslöshet, benägen att använda alla sina förmågor för att överleva hennes omöjliga uppdrag. Skickad ensam till Berlin för att få med sig ovärderliga handlingar ut ur den instabila staden, slår hon sig ihop med den permanenta avdelningschefen David Percival för att navigera sig genom ett spel på liv och död bland spioner.

Filminformation om Atomic Blonde

Maudie

Premiär: 2017-07-28

Enslingen Everett Lewis anställer en bräcklig men bestämd kvinna som heter Maudie som sin hushållerska. Maudie, klarögd men krum och med händer härjade av artrit, längtar efter att vara självständig, att leva utan sin skyddande familj och hon längtar också passionerat efter att få utlopp för sin konstnärliga ådra. Everett upptäcker att han håller på att bli kär. Maudie är baserad på en sann historia om en osannolik romans.

Filminformation om Maudie

Pop Aye

Premiär: 2017-07-28

Thana, en arkitekt vars stjärna dalat, är på väg in i en existentiell kris. Den byggnad han varit mest stolt över ska rivas och hans frus intresse för honom har falnat. En dag träffar han på sin barndoms “husdjur”, elefanten Pop Aye, som uppträder på en gata i Bangkok. Han köper elefanten och ger sig iväg på en resa tvärs över Thailand för att återföra sin gamla vän till den lilla by där de växte upp. En kärleksfull och humoristisk hyllning till den goda gärningen i en värld av förlorad oskuld och missade möjligheter.

Filminformation om Pop Aye

Valerian and the City of a Thousand Planets

Premiär: 2017-08-02

Valerian och Laureline är specialagenter för regeringen i de mänskliga områdena med uppgift att upprätthålla ordning i hela universum. Valerian har mer än en professionell relation med sin partner i åtanke – och helt uppenbart jagar han efter henne med romantiska förslag. Men hans omfattande historia med kvinnor, och Laurelines traditionella värden, får henne att ge honom ständiga bakläxor. På uppdrag från deras befälhavare reser Laureline och Valerian till den hisnande intergalaktiska staden Alpha, en ständigt växande metropol som består av tusentals olika arter från alla fyra hörn av universum. Alphas 17 miljoner invånare har med tiden förenat sina talanger, teknologi och resurser för att åstadkomma förbättringar för alla. Tyvärr har inte alla på Alpha samma intresse; i själva verket finns där ljusskygga krafter som är på väg att placera vår ras i stor fara.

Filminformation om Valerian and the City of a Thousand Planets

Juli