Betyg idag: 1 014 Besökare idag: 5 575
Aktuella biopremiärer

The Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge

Premiär: 2017-05-24

Otursförföljde kapten Jack Sparrow får oddsen emot sig när dödliga spökpirater, under ledning av hans gamle fiende kapten Salazar, flyr från Djävulstriangeln för att döda havets alla pirater… inklusive honom. Det enda sättet att överleva är att hitta den mytomspunna Poseidons treudd och ta kontrollen över havet.

Filminformation om The Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge

Inte hela världen?

Premiär: 2017-05-26

Det fransk-kanadensiska underbarnet Xavier Dolan är tillbaka med en intensiv berättelse om Louis, som efter tolv års bortavaro och minimal kontakt med sin familj åker tillbaka till sin hemstad för att berätta för familjen att han snart ska dö. Men återföreningen blir inte som han tänkt sig. Snart väcks gamla minnen och förbittringar till liv och spänningarna mellan familjemedlemmarna kommer åter upp till ytan. Ingen orkar lyssna eller ta in någon ny information, utan alla har fullt upp med sin egen frustration. Dagen går alltför snabbt mot sitt slut.

Filminformation om Inte hela världen?

Brev från månen

Premiär: 2017-06-02

Gabrielle är fångad i ett kärlekslöst äktenskap, byggt på föräldrarnas förväntningar snarare än passion. Ständigt sjuk reser hon till en alpinsk kurort, och väl där faller hon för mystiske löjtnanten André. Gabrielle slits nu mellan säkerheten hos sin make, och den brinnande låga som väckts av André. Brev från månen är ett glödande romantiskt drama baserat på Milena Agus hyllade kortroman Onda stenar.

Filminformation om Brev från månen

Baywatch

Premiär: 2017-06-02

Mitch Buchannon och hans nyanställde, yngre kollega, den kaxige Matt Brody försöker tillsammans sätta dit ett kriminellt gäng som slagit klorna i kuststaden där de båda arbetar som livräddare på stranden.

Filminformation om Baywatch

Wonder Woman

Premiär: 2017-06-02

Innan hon blev Wonder Woman var hon Diana, prinsessa av Amazonerna, tränad att bli en oövervinnerlig krigare. Hon är uppvuxen på en skyddad paradisö men när en amerikansk pilot kraschar där och berättar om en massiv konflikt som härjar i världen utanför lämnar hon ön. Diana lämnar sitt hem, övertygad om att hon kan stoppa hotet. Tillsammans med människan slåss hon för att stoppa alla krig och upptäcker då inte bara sina fulla krafter utan även sitt sanna öde.

Filminformation om Wonder Woman

Song to Song

Premiär: 2017-06-02

Ett relationsdrama som utspelar sig kring musikscenen i Austin, Texas.

Filminformation om Song to Song

De vackra dagarna i Aranjuez

Premiär: 2017-06-02

En man och en kvinna i en trädgård utanför Paris. Det är en solig dag och vinden livar upp träden omkring dem. En författare iakttar dem genom ett fönster och funderar på vad de konverserar om; kärlek, sex och sommarens fägring. Mannen ställer frågorna och kvinnan minns stunder av begär som inte föresvävat henne på mycket länge. Deras samtal gräver djupare ur minnenas källa och sträcker sig snart bortom författarens fantasi.

Filminformation om De vackra dagarna i Aranjuez

Maj
17/5 - Alien: Covenant
19/5 - The Promise
19/5 - Souvenir
19/5 - Vår tid ska komma
24/5 - The Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge
26/5 - Inte hela världen?
Juni
2/6 - Brev från månen