Betyg idag: 1 649 Besökare idag: 7 151
Aktuella biopremiärer

Monster Trucks

Premiär: 2017-01-20

Tripp är trött på hålan han vuxit upp i och letar sätt att ta sig därifrån. Han börjar bygga på en monstertruck av gamla bildelar han hittat på en soptipp, samtidigt som en olycka på ett närliggande oljefält leder till att ett underjordiskt, fartälskande monster behöver finna ett nytt hem. Deras vägar möts, och plötsligt har Tripp skaffat sig en högst osannolik ny vän, och kanske även nyckeln för att ta sig från stan.

Filminformation om Monster Trucks

Aquarius

Premiär: 2017-01-20

Clara är en 65-årig pensionerad musikkritiker och änka, men också den sista lägenhetsinnehavaren i Aquarius, ett tvåvåningskomplex från 1940-talet i överklassens vackra strandresidenser i Recife. Alla hennes grannar har tvingats sälja sina boenden till ett företag som har byggplaner för området. Men Clara har bestämt sig för att hon hellre dör än ger upp sin lägenhet, vilket leder henne till ett stilla krig med företaget. Deras kamp ger henne dock lite färg i vardagen och får henne att tänka tillbaka på sitt liv, sin kärlek och musiken.

Filminformation om Aquarius

Live by Night

Premiär: 2017-01-20

I 1920-talets Boston har poliskaptenssonen Joe Coughlin gått emot sin mäktiga far och valt en gangsterkarriär. Tack vare alkoholförbudet finns stora pengar att tjäna för de som visar framfötterna på den svarta marknaden, men det är också en farlig marknad där unga män hotas av såväl fängelse som en tidig död. Tills den dagen kommer är dock Joe fast besluten om att leva livet till fullo.

Filminformation om Live by Night

Marcus & Martinus - Tillsammans mot drömmen

Premiär: 2017-01-20

Marcus & Martinus har tagit hela Skandinavien med storm och nu kommer biofilmen om de norska succétvillingarna från Trofors.

De är Norges största tonårsidoler och älskade av sina fans i hela Skandinavien. Alla deras konserter säljer slut i rekordfart och de säger själva att det snurrar i huvudet av alla framgångar. Men de älskar resan de har påbörjat och deras fans betyder allt för dem. Fram till början av 2015 var de två helt vanliga musikälskande killar som inte ens i sina vildaste drömmar kunde förutse det som komma skulle. Vi får följa killarna från när deras karriär kickade igång på allvar och fram till och med hösten 2016 med två utsålda konserter på Oslo Spektrum. Deras största framgång hittills är låten «Elektrisk» som nu visats 30 miljoner gånger på YouTube och sålt DUBBEL PLATINA i Sverige.

Filminformation om Marcus & Martinus - Tillsammans mot drömmen

Split

Premiär: 2017-01-20

Efter förra årets succé The Visit återvänder nu M. Night Shyamalan, regissören bakom filmer som Sjätte sinnet, Unbreakable och Signs. Kevin (James McAvoy) har tjugotre personligheter, dokumenterade av hans betrodda psykolog, Dr. Fletcher (Betty Buckley). Men en ligger fortfarande begravd långt in i Kevins medvetande, i väntan på att en dag materialiseras och överta alla andra personligheter. Hans mörka tankar får honom att föra bort tre tonårsflickor, ledda av den driftiga och observanta Casey (Anya Taylor-Joy från The Witch). När väggarna mellan Kevins olika persona börjar knaka i fogarna inleds en kamp för överlevnad hos alla de som finns inom honom – en kamp som snart också innefattar de som finns runt honom.

Filminformation om Split

Bleed for This

Premiär: 2017-01-20

Efter en nästan dödlig bilolycka bryter Vinny nacken och får besked att han aldrig kommer kunna gå igen, eller någonsin kunna boxas. Det är slutet för Vinny men med sin starka tro på sig själv så vägrar han att acceptera beskedet och väljer den farligaste och mest smärtsamma vägen. Han stålsätter sig och med hjälp av en ny tränare Kevin Rooney börjar han kämpa sig tillbaka för att få boxas i ny titelmatch.

Bleed for this är baserad på en sann historia om boxaren Vinny Pazienza och handlar om sporthistoriens mest spektakulära comeback.

Filminformation om Bleed for This

Småstad

Premiär: 2017-01-20

Möt Björn och hans fyra systrar, mitt i livet. När deras far dör hittar de en videohälsning som han lämnat efter sig. Ett meddelande från andra sidan som får dem att ifrågasätta valen de gjort och hur man bäst tar vara på livet. Det är nu som Björn bestämmer sig för att utmana sitt livs största rädsla.
Regissören Johan Löfstedts egen släkt ställer sina liv till förfogande i en skimrande berättelse som får verkligheten att svindla.

Filminformation om Småstad

Januari