Betyg idag: 1 662 Besökare idag: 7 996
Aktuella biopremiärer

Chocolat

Premiär: 2016-12-02

Den sanna historien om Rafael Padilla aka Chocolat, den första svarta cirkusartisten i Frankrike under tidigt 1900-tal. Han mötte stor framgång men också den mörka baksidan av berömmelse och i en värld där han aldrig blev fullt accepterad på grund av sin hudfärg.

Filminformation om Chocolat

Fyren mellan haven

Premiär: 2016-12-02

Tom Sherbourne, en fyrvaktare, och hans fru Isabel lever vid kusten i västra Australien. En dag hittar de en död man och ett ensamt spädbarn i en livbåt som blivit uppspolad på stranden. De bestämmer sig snabbt för att ta sig an den lilla flickan som sitt eget barn. Några år hinner passera innan de stöter på en kvinna som har förlorat sin dotter och sin man till sjöss under samma tid som Tom och Isabel hittade sin baby ...

Baserad på succéboken med samma namn.

Filminformation om Fyren mellan haven

Arrival

Premiär: 2016-12-02

ARRIVAL är en science fiction-dramathriller från regissören Denis Villeneuve (Sicario, Prisoners), med Amy Adams, Jeremy Renner och Forest Whitaker i de största rollerna.
Ett antal mystiska rymdskepp landar samtidigt på olika platser över hela världen. I USA sätts en elitstyrka samman under ledning av expert inom lingvistik, Dr Louise Banks (Amy Adams), för att undersöka om rymdskeppets besättning har fientliga avsikter eller inte. Hon och hennes team arbetar dock under extrem tidspress då utomjordingarnas besök orsakat globala krisstituationer. Banks måste ensam fatta ett beslut som kan hota hennes liv - och förmodligen hela mänskligheten.

Filminformation om Arrival

American Honey

Premiär: 2016-12-02

AMERICAN HONEY: Star (Sasha Lane) är en tonåring som kommer från ett stökigt och otryggt hem. Hon rymmer hemifrån och slår sig i lag med ett gäng unga människor som försörjer sig som försäljare av abonnemang. Snart befinner hon sig i en labyrint av hårt festande, halvillegala aktiviteter och även kärlek.
I detta drama, skrivet och regisserat av Andrea Arnold (Red Road, Fish Tank och Wuthering Hights) medverkar, förutom nykomligen Sasha Lane, även Shia LaBeouf och Riley Keough.

Filminformation om American Honey

Adult Life Skills

Premiär: 2016-12-02

Anna har fastnat. Snart 30 men bor i sin mammas trädgårdsskjul, pratar knappt med någon, och ägnar sin tid åt att göra kortfilmer med sina tummar som skådespelare. Något saknas, och det visar sig att Annas avskildhet är hennes sätt att hantera den stora sorg hon bär på. Men när hon råkar bli kompis med en åttaårig cowboy börjar hon så sakteliga öppna upp sig.

Adult Life Skills är Rachel Tunnards första långfilm och berättar en lika delar sorglig och rolig berättelse om döden och att tvingas leva med den. Broadchurch-stjärnan Jodie Whittaker spelar den tillslutna Anna i en lika humoristisk som vacker rollgestaltning.

Filminformation om Adult Life Skills

Office Christmas Party

Premiär: 2016-12-07

När hans stränga syster till VD hotar att lägga ner hans avdelning, ställer avdelningschefen till med en episk julfest för att säkra en ny kund som kan rädda deras jobb. Som många julfester dock, så går festen helt överstyr.

Filminformation om Office Christmas Party

Jag, Daniel Blake

Premiär: 2016-12-09

59-årige snickaren Daniel har på grund av sjukdom blivit arbetslös för första gången i sitt liv. Enligt hans läkare bör han inte jobba under en längre period, men enligt myndigheterna är han för frisk för att vara sjukskriven. Detta resulterar i att han blir utan sjukpeng och tvingas bli aktiv arbetssökande för att få statligt bidrag. Daniels dagar fylls av febrila försök att fylla i rätt blanketter och sitta i telefonkö. Tillsammans med Kattie, en arbetslös ensamstående mamma som också fastnat i det krångliga byråkratiska systemet, försöker de få rätt mot myndigheterna. Deras vänskap ger dem bägge styrka att orka kämpa mot ett sjukt system som oftast mer stjälper än hjälper de drabbade. Daniel och Kattie är fångade i ett ingenmansland styrt av galna lagar och regler där endast de starkaste vinner.

Filminformation om Jag, Daniel Blake

November