Betyg idag: 1 113 Besökare idag: 6 653
Aktuella biopremiärer

Star Trek Beyond

Premiär: 2016-07-20

Enterprises besättning utforskar denna gång de yttersta delarna av den outforskade rymden. Där kommer de i kontakt med en fiende som sätter dem, och allt som Federationen står för, på prov.

Filminformation om Star Trek Beyond

Freeheld

Premiär: 2016-07-22

FREEHELD berättar den sanna kärlekshistorien om Laurel och Stacie och deras kamp för rättvisa. Laurel Hester (Julianne Moore), en dekorerad kriminalpolis, diagnostiseras med obotlig cancer och vill lämna sin hårt förvärvade pension till sin partner, Stacie Andree (Ellen Page). Hade de varit ett heterosexuellt par hade det skett automatiskt. Men New Jerseys beslutsfattare, ”Freeholders”, konspirerar för att förhindra att Laurel får samma rättigheter. Kriminalaren och Laurels partner, Dane Wells (Michael Shannon), och aktivisten Steve Goldstein (Steve Carell), sluter upp i kampen tillsammans med poliser och vanliga medborgare för att stödja dem i deras kamp för jämställdhet.

Filminformation om Freeheld

Stora vänliga jätten

Premiär: 2016-07-22

Berättelsen om en ung flicka, drottningen av England och en välvillig jätte som tillsammans ger sig ut på ett äventyr för att fånga de onda människoätande jättarna som har invaderar den mänskliga världen.

Filminformation om Stora vänliga jätten

Ghostbusters

Premiär: 2016-07-27

Erin Gilbert och Abby Bergman är ett författarpar som skriver en bok om att spöken finns i verkligheten. Några år senare får Gilbert ett prestigefyllt lärarjobb på Columbia University, men hennes bok dyker upp och hon blir utskrattad av akademin. Gilbert återförenas med Bergman och andra när spöken invaderar Manhattan och teamet måste rädda världen.

Filminformation om Ghostbusters

Mike and Dave Need Wedding Dates

Premiär: 2016-07-27

Två omogna bröder, Mike och Dave, som älskar att festa måste hitta varsin dejt till deras systers kommande bröllop på Hawaii. De löser situationen genom ett framträdande på The Wendy Williams Show som fångar uppmärksamheten hos Tatiana och Alice - två rubbade tjejer som festar ännu vildare än dem själva.

Filminformation om Mike and Dave Need Wedding Dates

Jason Bourne

Premiär: 2016-07-27

Jason Bourne har fått lära sig att leva med insikten av att ha varit ett redskap för att utföra operationer som myndigheterna behöver, men inte vill kännas vid. Samtidigt förändras världen i en takt som verkar springa ifrån makthavarna, som bara kan se på när en ny verklighet lägger sig som ett raster ovanpå den gamla. Att minnas allt är inte samma sak som att veta någonting.

Filminformation om Jason Bourne

Race

Premiär: 2016-07-29

Den otroliga men sanna historien om den olympiska legenden, Jesse Owens, som anses vara en av de allra främsta idrottsmännen genom tiderna, oavsett idrott. Med mod och beslutsamhet kämpade han mot det förflutna. Och vann.

Filmen är inspelad i Montreal och på plats på Olympiastadion i Berlin, där Jesse Owens blev fyrfaldig guldmedaljör vid OS 1936.

Filminformation om Race

30/9 - Siv sover vilse
Oktober
1/10 - About Ray
7/10 - Café Society
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor