SMS-tjänst på filmtipset.se

Står du ofta villrådig över vilken bio du skall gå på eller vad du skall hyra hos videohandlaren? Vet du inte vilken av alla filmer som går på TV i kväll du ska se? Nu kan du få personliga betyg från ftipset via SMS!

Alla tjänster nås genom att SMS:a "ft" följt av den information man vill ha till 72550. Efter en liten stund får man tillbaka ett SMS med den information man sökt. Kostnaden för SMS:et är 5:-, plus eventuella trafikavgifter. Filmtipsets förtjänst går oavkortat till att driva och utveckla sajten. Generellt så fyller vi SMS:en med så mycket information som får plats, så antalet filmer du får information om varierar.
Sms-guide för plånboken, (högupplöst här).
Tjänsterna används på följande sätt:

OBS: Har du mellanslag i ditt användarnamn, ersätt dem med "_" (understreck).

Bio - ft bio användarnamn
Få betygstoppen av biolistan skickad till dig. Antingen med personliga betyg eller med information om vad folk tycker i allmänhet. SMS:a ft bio användarnamn till 72550 så kommer biolistan strax. Användarnamn är frivilligt, och utelämnar du det så får du den generella åsikten om filmen.
Exempel: ft bio pelle

Video - ft video användarnamn
Få betygstoppen av videolistan skickad till dig. Antingen med personliga betyg eller med information om vad folk tycker i allmänhet. SMS:a ft video användarnamn till 72550 så kommer videolistan strax. Användarnamn är frivilligt, och utelämnar du det så får du den generella åsikten om filmen.
Exempel: ft video pelle

TV - ft tv användarnamn klockslag
Få de filmer som går på skickad till dig. Antingen med personliga betyg eller med information om vad folk tycker i allmänhet. SMS:a ft tv användarnamn klockslag till 72550 så kommer tvlistan strax. Användarnamn är frivilligt, och utelämnar du det så får du den generella åsikten om filmen. Sätter du in ett klockslag så får du de filmer som börjar på eller närmast efter det klockslaget. Utelämnar du klockslaget så får du de som börjar närmast i tiden. Klockslag skrivs t.ex. "21:00". Vill du ange klockslag men inte användare, ange "0" som användarnamn.
Exempel: ft tv pelle 21:00

Betyg på godtycklig film (sökning) - ft film användarnamn filmnamn
Få betyg på en film du är intresserad av skickat till dig. Antingen med personliga betyg eller med information om vad folk tycker i allmänhet. SMS:a ft film användarnamn filmnamn till 72550 så kommer svaret strax. Användarnamn är obligatoriskt, men kan ersättas med "0" om du vill ha den generella åsikten om filmen. Vi gör en sökning bland våra filmer och returnerar de träffar som passar din sökning bäst.
Exempel: ft film pelle Barb Wire

Sammanfattning av tjänsterna
SMS:a till 72550. SMS:et kostar 5:- plus eventuella trafikavgifter.
Bioft bio användarnamn
Videoft video användarnamn
TVft tv användarnamn klockslag
Filmbetyg ft film användarnamn filmnamn