Betyg idag: 1 001 Besökare idag: 5 531
Verktyg och info
RSS-tjänster på filmtipset Nu har du möjlighetet att ladda ner de senaste nyheterna och filmerna på filmtipset till din favorit-RSS-klient! För er som inte vet vad RSS är så står det för Rich Site Summary och är ett sätt att sammanfatta nyheter och annat i ett enkelt format i en separat applikation. Läs mer om RSS här!
Det finns fyra olika feeds att hämta. Den ena innehåller alla nyheter som publiceras på framsidan och den får man tag i på:Den andra skickar en nyhet varje gång en ny film läggs in. Den hittar du på:Man kan även få ut de senaste recensionerna som skrivits. Den hittar du på:Slutligen kan du också få meddelande varje gång en viss medlem sätter betyg. Det gör du genom att lägga till feeden:Om du behöver rss:erna i UTF-8 i stället för ISO-8859-1 så kan du lägga till encoding=utf-8 som en extra parameter till scripten. Vet du inte vad detta betyder så behöver du nog inte göra något.
Filmtipset på facebook Nu har du möjlighet att se vilka filmer du och dina vänner har sett och läsa om de senaste filmnyheterna på Facebook. Klicka bara på länken så kommer du direkt dit!
Javascript på din hemsida Vill du visa information från filmtipset.se på din hemsida? Du har nu möjlighet att enkelt lägga in en liten kodsnutt på din hemsida och på så sätt alltid visa den senaste informationen från filmtipset.se! Läs mer här.

Vill du använda filmtipsets information på din hemsida eller i din applikation? Då är du säkert intresserad av vårt API.
SMS-tjänst Står du ofta villrådig över vilken bio du skall gå på eller vad du skall hyra hos videohandlaren? Vet du inte vilken av alla filmer som går på TV i kväll du ska se? Du kan alltid få dina personliga betyg från filmtipset direkt ner i luren via SMS! Klicka här för att läsa mer!
Sökning i firefox Sugen på att kunna söka på filmtipset direkt ifrån menyn i firefox? Klicka då på den här länken och börja söka på en gång.
PLUSmedlemskap Tycker du filmtipset.se är en bra sajt och vill bidra till dess fortlevnad så är PLUSmedlemsskap något för dig! Pengarna går till utveckling av sajten, samtidigt som du själv får tillgång till lite extrafunktioner. Läs mer här.
T-shirt Vill du visa att du är en del av Sveriges största filmsajt? Köp en T-shirt! Läs mer här.
Teknikinformation Är du nyfiken på vad som driver filmtipset rent tekniskt? Läs då mer här!
Crew Vilka är det som sköter driften av filmtipset, och vad ansvarar de för? Kika in på crew-sidan.