Filmtipset.se i ett nötskal
Filmtipset är kort sagt ett community kring film, och dessutom utan större konkurens Sveriges största. I januari 2008 hade vi 220 000 unika besökare, som tillsammans använde cirka 4,5 miljoner sidor. Sidans kärnegenskaper kan sammanfattas så här:
  • Vi ger dig personligt uträknade betyg helt baserade på din egen smak. Alla betyg en medlem sätter på film kommer att påverka dessa uträknade betyg, då betygsatta filmer definerar din egen smak.

• Aktuella listor över filmer på bio, video och tv, kommande premiärer på bio och dvd, med trailers, pressmeddelanden med mera.

• Sveriges antagligen mest aktiva filmforum (jämför gärna antal poster totalt, eller poster per dygn med andra filmforum), mängder med filmkommentarer, recensioner, analyser, listor, och så vidare.

• Aktuella filmnyheter i trevligt format. Rapporter från pressvisningar. Kolumner och essäer kring film. Och inte minst - en ständigt uppdaterad tv-kolumn som kommer ut två gånger i veckan!

• En stor mängd extra funktionalitet som grädde på moset! Använd datefunktionen för att hitta den film som passar just kvällens sällskap som handen i handsken. Bläddra bland mängder av filmpaket, däribland teman, festivaler och privata. Berätta för oss vilka filmer du vill se, så upplyser vi dig om de snart går på tv. Tävla om biljetter och annat, och ... ja mycket mer.!

Hur vill du använda filmtipset?
Som du märker har filmtipset massor att erbjuda. Detta är en sajt som med Din smak som grund räknar ut personligt anpassade betyg för filmer du ännu inte har sett. Sajten ger dig sedan mängder av möjligheter att interagera med de andra användarna och utbyta åsikter med dem, om du vill! Det finns inga krav, eller fördelar med, att använda dessa delar av sajten, utan de personligt genererade betygen fungerar alldeles utmärkt för sig om du känner att det är vad du främst vill använda.

Yttra dina åsikter på vårt Forum eller via Kontakt. Du kan även skicka ett meddelande till Filmtipsets Community Manager (Cecilia).