Betyg idag: 1 177 Besökare idag: 5 571
Originaltitel: Tic Tac
Regissör: Daniel Alfredson
År: 1997
Genre: Drama, Thriller
En riktigt bra svensk film där man först inte fattar någonting och sedan får en underbar aha-upplevelse om vad slumpen kan göra med våra liv!
Titel: Star Trek: First Contact
Originaltitel: Star Trek: First Contact
Regissör: Jonathan Frakes
År: 1996
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Star Trek är alltid bra. Är der Borgerna med är det bättre. Är det tidsresor inblandade då är det bäst. Vad blir då alla tre på en gång?
Titel: Amelie från Montmartre
Originaltitel: Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
Regissör: Jean-Pierre Jeunet
År: 2001
Genre: Komedi, Romantik
Den bästa ffranska film jag har sett! (Jag har sett tre). En härligt humoristisk uppbyggd historia om Amelie som egentligen levt ett väldigt tragiskt
Titel: Night on Earth
Originaltitel: Night on Earth
Regissör: Jim Jarmusch
År: 1991
Genre: Drama, Komedi
En något speciell film med en härlig känsla och riktigt trevlig musik av Tom Waits. Världen ur ett antal taxiturers perspektiv! Franska delen är nog m
Titel: Spirited Away
Originaltitel: Sen to Chihiro no kamikakushi
Regissör: Hayao Miyazaki
År: 2001
Genre: Äventyr, Fantasy, Anime
En helt underbar animerad film som jag köpte direkt när den kom ut på DVD. Måste dock ses på japanska eftersomden svenska dubbningen är kass!
Sågningar
Titel: Time Bandits
Originaltitel: Time Bandits
Regissör: Terry Gilliam
År: 1981
Genre: Komedi, Familjefilm, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
Detta är den sämsta tidsrese-film jag har sett. Riktigt dålig faktiskt. Det finns dock något med den som gör att man börjar fundera över saker och tin
olasands sidor
olasands Betyg