Runlibr

Regissör: Tate Taylor
År: 2016
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Film nr.: 119979
Emily Blunt spelar fantastiskt! Otroligt suggestivt och inte så snyggt allt utan många gråa regnmörka miljöer. Tillbakablickarna och perspektiven tillför extra spänning till berättelsen. Snudd på 5a om de hade behållt London. Varför placerades filmen i NY??
12/4 2017 |  Fler kommentarer om >>
Titel: The Big Short
Originaltitel: The Big Short
Regissör: Adam McKay
År: 2015
Jag kände mig bara så dum i huvudet, hela filmen igenom. Där gick liksom en gräns :(
Titel: Trainspotting
Originaltitel: Trainspotting
Regissör: Danny Boyle
År: 1996
Genre: Drama, Kriminalare
Mycket bra insatser av McGregor, och de andra. Carlyle spelar ju helt galen galet bra. Humorn och charmen till trots är mitt betyg lågt för jag klarar helt enkelt inte av att titta på missbrukare och hur de injicerar och vilken skit de lever i. Känner mig rätt illamående faktiskt.
5/10 2016 |  Fler kommentarer om >>
Titel: The Wolfpack
Originaltitel: The Wolfpack
Regissör: Crystal Moselle
År: 2015
Otroligt gripande och vacker på ett mycket tragiskt sätt. Den här grep verkligen tag i mig. Jag måste få veta mer, vilka är de här människorna, är det här på riktigt, hur lever de idag?
2/10 2016 |  Fler kommentarer om >>
Titel: A Royal Affair
Originaltitel: En kongelig affære
Regissör: Nikolaj Arcel
Genre: Drama, Romantik
Välgjord och som andra påpekat, kungen är mycket väl spelad! Tyvärr blir det trea pga tyckte inte man fick den där känslan mellan drottningen och Struensee. Håller med märkligt med engelsk titel på dansk film som väl är baserad på roman av PO Enquist? (Livläkarens besök)
19/9 2016 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Fifty Shades of Grey
Originaltitel: Fifty Shades of Grey
Regissör: Sam Taylor-Johnson
Genre: Drama, Vuxenfilm, Romantik
En trea därför att filmen var en bättre version än boken! Boken var krystad språkligt och trög medan tempot var bättre i filmen och karaktärerna lite mer mänskliga. Mer charm helt enkelt. Den kvinnliga rollen var starkare i filmen och kunde säga ifrån ibland till skillnad från i boken. Snyggt foto, fina miljöer och bra musik. Glatt överraskad!
29/1 2016 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Stolen
Originaltitel: Stolen
Regissör: Simon West
Genre: Action, Thriller
Kul, bra tempo, lagom lång!
22/1 2015 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Love Happens
Originaltitel: Love Happens
Regissör: Brandon Camp
År: 2009
Genre: Drama, Romantik
Oengagerande och den manlige huvudpersonen starkt okarismatisk. Brukar gilla Aniston men här får hon inte till det pga trist manus.
24/11 2014 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Argo
Originaltitel: Argo
Regissör: Ben Affleck
Genre: Drama, Thriller
Darrar fortfarande i kroppen en stund efteråt. Otroligt spännande film.
15/7 2014 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Återträffen
Originaltitel: Återträffen
Regissör: Anna Odell
År: 2013
En film som får en att gråta så, måste få en femma. Väckte en massa starka känslor, saker sitter kvar så djupt trots tiden som gått. Skönt att filmen inte var en sån där perfekt amerikansk hämnd-film. Väldigt fina slutbilder.
Titel: The Butler
Originaltitel: The Butler
Regissör: Lee Daniels
År: 2013
En stark och gripande historia som är viktig att berätta, men odyseen genom tiderna gick lite väl raskt fram, kanske hade filmen vunnit mer på att fokusera på några enstaka episoder och låta de ta tid och sjunka in, nu hastade man mer igenom. Spännande att varken Bush Sr eller Bush Jr var med... Var skeptisk till Oprah, men blev positivt överraskad!
Titel: Mrs. Washington Goes to Smith
Originaltitel: Mrs. Washington Goes to Smith
Regissör: Armand Mastroianni
År: 2009
Genre: Drama, Komedi
Riktigt dålig på alla fronter, klyschigt, ja ni vet, alla såna ord för den här C-rullen
21/2 2014 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Sherlock - His Last Vow
Originaltitel: Sherlock - His Last Vow
Regissör: Nick Hurran
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Nej vad besviken jag varit på hela den här säsongen, detta avsnitt okej men inte bra. Kul cliffhanger dock!
18/2 2014 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Sherlock - The Sign of Three
Originaltitel: Sherlock - The Sign of Three
Regissör: Colm McCarthy
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Otroligt besviken på det här avsnittet, Sherlocks karaktär känns helt fel, jag tom ogillar honom i många scener, ingen röd tråd
11/2 2014 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Burn After Reading
Originaltitel: Burn After Reading
Regissör: Joel Coen, Ethan Coen
År: 2008
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Haha! Riktigt kul och som andra redan påpekat bra insatser av Clooney och Pitt, och Malcovich. Annorlunda roller att se dem i!
16/1 2014 |  Fler kommentarer om >>
Titel: In the Bedroom
Originaltitel: In the Bedroom
Regissör: Todd Field
År: 2001
Genre: Drama, Kriminalare
Blev överraskad! Visste inte riktigt vad filmen skulle handla om, och den utvecklade sig verkligen åt ett helt annat håll än jag trott. Starka skådespelarinsatser, älskar det lugna tempot, där finns en nerv hela tiden!
Titel: Die Hard 2
Originaltitel: Die Hard 2
Regissör: Renny Harlin
År: 1990
Genre: Action, Thriller
Spännande action och underbar nostalgi (fax! personsökare!) men jag retar bara upp mig på allt ologiskt! Sorry...
Titel: Lost in Austen
Originaltitel: Lost in Austen
Regissör: Dan Zeff
År: 2008
Genre: Drama, Romantik, Fantasy
Den här serien var ljuvlig! Hoppas få se den snart igen. Hälsningar Austen-fan!

Runlibrs sidor
Runlibrs Betyg