BlueViper

Originaltitel: Watchmen
Regissör: Zack Snyder
År: 2009
Genre: Drama, Action, Science Fiction, Mysterium
Såg om den och är inte lika imponerad som när den kom. Fortfarande en stark fyra, grym musik och oändligt mycket bättre än de flesta andra superhjältefilmer. Helt klart värt att se Ultimate Cut om man inte gjort det förut.
08:42 28/2 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Originaltitel: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Regissör: Michel Gondry
År: 2004
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Science Fiction
Håller helt och hållet med lamsam! Kan inte förstå att jag bara gav den här en fyra när den kom. Det här är vekligen en film för mig.
23:38 2/1 |  Fler kommentarer om >>
Titel: The Meg
Originaltitel: The Meg
Regissör: Jon Turteltaub
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Såg klart den iaf. Gillar Statham så blev väldigt besviken här. Hade endast en förväntan om att bli underhållen. Stark etta/svag tvåa.
26/11 2018 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Deadpool 2
Originaltitel: Deadpool 2
Regissör: David Leitch
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
En del roliga gliringar och skämt och snyggt gjord. Låg länge på en etta men blir en ganska gedigen tvåa tycker jag. Om man är less på superhjältefilmer men ändå blir tvungen att se en så antar jag att det här är en av de bästa på länge.
26/11 2018 |  Fler kommentarer om >>
Titel: A Quiet Place
Originaltitel: A Quiet Place
Regissör: John Krasinski
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction
Håller med fredrikj nästan helt och hållet, men jag tycker ändå den är värd en trea.
4/11 2018 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Downsizing
Originaltitel: Downsizing
Regissör: Alexander Payne
År: 2017
Genre: Drama, Komedi, Science Fiction
Bättre än förväntat! Jag tycker det är en styrka och visar på mod att de inte krystar in någon konspiration eller motsättning, ganska oväntat. Samtidigt kunde de ha gjort något bättre av allt, manuset är verkligen inte styrkan i den här filmen. En film riktad till mig, skapar tankar bara av att finnas. Kan helt klart tänka mig en spin off-serie här. Stark trea.
14/7 2018 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Sameblod
Originaltitel: Sameblod
Regissör: Amanda Kernell
År: 2016
Som film är det en fyra, bra skådespel, lågt tempo som oftast bara tillför till stämningen och ger tid till tankar och fina miljöer. Men för mig blev det en femma i själva upplevelsen.
11/4 2018 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Gantz: O
Originaltitel: Gantz: O
Regissör: Yasushi Kawamura, Keiichi Saitô
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy
Riktigt cool och monstrena är precis så fantasifulla som man förväntar sig. Striderna är snygga och man bryr sig faktiskt om karaktärerna. Dock känns allt som att sitta bakom i ett tv-spel. Väldigt tunnt ändå. Stark tvåa!
27/2 2018 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Zootropolis
Originaltitel: Zootopia
Regissör: Jared Bush, Byron Howard, Rich Moore
Genre: Komedi, Familjefilm, Kriminalare, Mysterium
Film nr.: 120103
Har inte sett så många animerade filmer de senaste 15 åren men den här imponerade verkligen. Känns som man kan se den hur många gånger som helst och upptäcka nån nya referenser, metaforer och detaljer varje gång. Det skulle nog inte skada att göra en film till i den här världen, men de kan gärna suga på den isf (lite som de gjorde för Sin City 2).
8/10 2017 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Manderlay
Originaltitel: Manderlay
Regissör: Lars von Trier
År: 2005
Riktigt bra film, inte lika perfekt som Dogville. Men annorlunda och en skön uppföljare, hoppas trean blir av! Jag stör mig inte ett dugg på kulisserna, jag tänker på det ibland, men de lyckas göra det till en fördel. Som sagt smäller Dogville snäppet högre, men den här filmen kanske är mer lättillgänglig. Stark fyra iaf!
20/8 2017 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Dunkirk
Originaltitel: Dunkirk
Regissör: Christopher Nolan
År: 2017
Genre: Drama, Action, Thriller, Krig
Håller med maglar nedan. Bra och snygg film som knyter ihop allt på ett bra sätt men det känns ändå lite onödigt tunt.
22/7 2017 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Guardians of the Galaxy
Originaltitel: Guardians of the Galaxy
Regissör: James Gunn (II)
År: 2014
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Fattar inte hypen kring den här. Hade måttligt höga förväntningar på den efter att läst kommentarer här och för att den var rekommenderad fyra. Dessutom har jag sett den på listor bland riktigt bra filmer och den har skyhögt betyg på imdb. Visst, man skrattar ibland och specialeffekterna är välgjorda. Men så är alla andra sånna här filmer med. Det här var nog sista chansen jag ger Marvel på ett bra tag. Inget nytt alls, se bara om du vill se en ny variant av samma film du sett 50 gånger tidigare i olika versioner. Snudd på etta.
14/5 2017 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Resident Evil: The Final Chapter
Originaltitel: Resident Evil: The Final Chapter
Regissör: Paul W S Anderson
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Den gör ju sitt jobb, precis vad man förväntar sig. Dock måste jag vara enformig och likt alla andra klaga på klippningen. Sen är det ju svårt att ge en film med så här lite substans mer än en tvåa. Hyffsat stark tvåa ändå.
13/4 2017 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd
Originaltitel: Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
Regissör: George Lucas
År: 2005
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Försökte se den för några månader sen, men hade sett för mycket kvalitetsproduktioner innan så var tvungen att stänga av efter 20 minuter. Sjukt kasst. Hade inget att se på flyget så jag kollade klart på den här. Lyfte verkligen! Helt klart den bästa i trilogin. Många brister såklart, men rättfärdigar nästan de två tidigare filmerna på sättet den binder ihop allt. Kunde iofs ha tryckt ihop hela trilogin i en bra film istället tycker jag. Den här landar på en stark två, väldigt nära en trea!
12/4 2017 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Doctor Strange
Originaltitel: Doctor Strange
Regissör: Scott Derrickson
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Verkligen bra, särskilt för att vara en Marvel-film från senare tid. Kanske är en svag fyra egentligen, men känns som den hade kunnat vara några snäpp bättre bara och det är lite synd. Synd egentligen att det ska vara i marvel-universet, känns helt onödigt.
Titel: 300: Rise of an Empire
Originaltitel: 300: Rise of an Empire
Regissör: Noam Murro
År: 2014
Genre: Drama, Action, Fantasy, Krig
Oj, blev superglatt överaskad av den här filmen med tanke på att den var rekommenderade 2:a och alla negativa kommentarer. Första filmen är en av mina favoritfilmer och den är perfekt på alla sätt den försöker vara bra på: mestadels "coolhet", det visuella och ljudet. Den här filmen har inte lika höga toppar såklart, är till och med snäppet sämre på det mesta och: Det är inte nytt längre. Men den är ganska cool, väldigt snygg och maffig! De som älskar ettan men hatar den här har orimliga förväntningar enligt mig. Trodde det skulle kännas mycket mer lågbudget. Med det här sagt ökade nog min uppskattning av filmen markant iom. mina låga förväntningar. Så ställ ner dem och inse att det är en (straight to DVD?) uppföljare av en regissör som inte har gjort så mycket annat (vad det verkar). Stark trea!
24/3 2017 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Waking Life
Originaltitel: Waking Life
Regissör: Richard Linklater
År: 2001
Genre: Fantasy
Så ovanligt som en film som jag kan tänka mig att se om många gånger!
Titel: Sideways
Originaltitel: Sideways
Regissör: Alexander Payne
År: 2004
Genre: Drama, Komedi, Äventyr
Rakt igenom Awesome och jag gillar inte ens vin! Inte särskilt unik kanske förutom vinnörderiet, men välspelad, välregisserad och realistisk på ett bra sätt. Och rolig. Stark fyra nästan en femma.
23/12 2016 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Batman v Superman: Dawn of Justice
Originaltitel: Batman v Superman: Dawn of Justice
Regissör: Zack Snyder
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Ångrar att jag såg den här filmen. Fullständigt onödig att se. Dålig handling, oengagerande och framför allt fullt av logiska luckor. Ganska stark etta ändå. Första ettan jag ger ut på många år.
23/12 2016 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Dorian Gray
Originaltitel: Dorian Gray
Regissör: Oliver Parker
År: 2009
Genre: Drama, Thriller
Rätt bra film, tar sina konstnärliga rättigheter och det är väl helt ok. Tycker inte den får med omoralen och den täta stämningen alls lika bra som boken. Väl värd att se, men den skulle kunnat vara mycket bättre, lite synd!
26/11 2016 |  Fler kommentarer om >>

BlueVipers sidor