purgatory

Originaltitel: The Bucket List
Regissör: Rob Reiner
År: 2007
Genre: Drama, Komedi, Äventyr
Svag 3a Fin film men rätt tråkig stundtals och halvslafsigt genomförd i vissa stunder
11/11 2017 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Jätten
Originaltitel: Jätten
Regissör: Johannes Nyholm
År: 2016
Genre: Drama, Fantasy
Överskattad. Guldbagge för bästa film, seriöst? Brukar uppskatta filmer som skapats med enkla medel men detta håller inte.
11/11 2017 |  Fler kommentarer om >>
Originaltitel: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
Regissör: Tim Burton
År: 2007
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Tyvärr sänker kvalitén på sångerna filmen och det är liksom filmens grund
14/4 2015 |  Fler kommentarer om >>
Titel: The Wolf of Wall Street
Originaltitel: The Wolf of Wall Street
Regissör: Martin Scorsese
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Hämder mer än i valfri actionfilm. Fantastiskt driv genom hela filmen å stundtals roligare än valfri komedi. Kan inte bli annat än succé Stark 4a
19/4 2014 |  Fler kommentarer om >>
Titel: ParaNorman
Originaltitel: ParaNorman
Regissör: Chris Butler, Sam Fell
Genre: Komedi, Äventyr, Skräck, Fantasy
Fantastiskt välgjord och förvånansvärt bra story. Bra röster till samtliga karaktärer och bra musik. Given 4a
Titel: Captain Phillips
Originaltitel: Captain Phillips
Regissör: Paul Greengrass
Genre: Drama, Action, Thriller
Intensiteten stegrar allteftersom. Ruggigt välgjort, realistiskt och välspelat. Rätt folk på rätt plats skapade en mycket stabil 4a
26/1 2014 |  Fler kommentarer om >>
Titel: This Is the End
Originaltitel: This Is the End
Regissör: Evan Goldberg, Seth Rogen
Genre: Komedi, Fantasy
Så sjukt illa, så nära 1a en film kan komma men klarar sig. Eller gör den det? Kan bli en 1a när jag sovit på saken. Tittar man på en komedi blr man småle mer än 3 ggr som var fallet här. Inte ett garv på hela filmen. När man proppar en film så full av osmakligheter och ändå inte lyckas få det att bli kul blir resultatet ännu mer patetiskt. Äh fan jag sätter 1an redan nu!
22/1 2014 |  Fler kommentarer om >>
Titel: The Place Beyond the Pines
Originaltitel: The Place Beyond the Pines
Regissör: Derek Cianfrance
Genre: Drama, Kriminalare
Filmskapande ut i alla fingertoppar å längst ut på samtliga hårstrån. Svårt å se hur detta skulle kunna göras bättre.
17/11 2013 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Pee-Wees stora äventyr
Originaltitel: Pee-wee's Big Adventure
Regissör: Tim Burton
År: 1985
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Tim Burton har skapat ett nytt hatobjekt. Va fan skulle jag se denna för?! Kan inte gå en natt utan att Tim vaknar med mardrömmar efter ett sånt här katastrofalt snedsteg
28/5 2013 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Django Unchained
Originaltitel: Django Unchained
Regissör: Quentin Tarantino
Genre: Drama, Western
WALTZ!! Å ett makalöst passande soundtrack. Diaologen har alltid varit Tarantinos signum så även här. Stabil 4a
31/3 2013 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Looper
Originaltitel: Looper
Regissör: Rian Johnson
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
action sci-fi från sin bästa sida. Långt från tröttsamt förutsägbart och korkat som det mesta inom dess genre.
10/1 2013 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Sagan om de två tornen
Originaltitel: The Lord of the Rings: The Two Towers
Regissör: Peter Jackson
År: 2002
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
3e titten igår Känns tydligt att det är en mellanakt men detta är ren magi. Håller lika bra som när den kom för 10 årsedan. Visst finns det ett par cgi-effekter och repliker som är sådär men vad gör sammanlagda brister på ett tiotal sekunder i jämförelse med dryga 3 timmars perfektion.
31/12 2012 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Ted
Originaltitel: Ted
Regissör: Seth MacFarlane
Genre: Komedi
En sak till... Så skönt att få lite politiskt inkorrekthet i dagens pk-samhälle. Uppfriskande!!
19/11 2012 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Ted
Originaltitel: Ted
Regissör: Seth MacFarlane
Genre: Komedi
Alldeles genial humor, kan det bli roligare än när en levande nallebjörn e sådär brutalt vulgär å vidrig. Som ett stort fan av Family guy var detta precis vad jag hoppats på. Lite väl sentimental för en 4a
19/11 2012 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Moneyball
Originaltitel: Moneyball
Regissör: Bennett Miller
År: 2011
Dramaturgin i denna blir väl inte så tydlig som annars i filmer baserade på idrott. Den lägger istället fokus på händelserna bakom kulisserna och den lyckas fånga min uppmärksamhet till 100%! Som sportnörd är handlingen mycket intressant med tanke på dagens löjliga summor som tar över idrotten, där de största i princip köper spelare för att konkurrenter inte ska lägga beslag på desamma. Hill och Pitt gör enastående prestationer. Längesedan jag såg en film där dialogen och kroppspråket var så här verklighetstroget. Fick en känsla av dokumentär. Riktigt bra!
29/8 2012 |  Fler kommentarer om >>
Titel: The Cabin in the Woods
Originaltitel: The Cabin in the Woods
Regissör: Drew Goddard
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Sista 20 räddade en annars ganska sunkig film. Från att vara ointressant och löjlig tog den sig ordentligt. Riktigt udda och oförutsägbart slut höjde den från en svag 2a till en svag 3a
26/8 2012 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Midnatt i Paris
Originaltitel: Midnight in Paris
Regissör: Woody Allen
Genre: Komedi, Romantik, Fantasy
Owen wilsons karaktär e en skön blandning av en ständigt pårökt kille med inslag av LSD-trippar Allen fångar verkligen Paris romantiska sida och levererar som vanligt en suverän dialog
13/2 2012 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Real Steel
Originaltitel: Real Steel
Regissör: Shawn Levy
Genre: Drama, Action, Science Fiction
en grej till som fortfarande stör mej, ska försöka utan att avslöja nåt. Hur i hela HE¤#&TE lyckades lillkillen få upp sin robot till lastbilen?? Usch vad såna missar irriterar mig
Titel: Apflickorna
Originaltitel: Apflickorna
Regissör: Lisa Aschan
År: 2011
När man kommer på sig själv att ligga å vrida sig av tristess och obehag över det usla skådespelet och ett irriterande intetsägande och trist foto, då kan det inte bli annat än floppbetyg. Sen dras betygen ner ännu mer av filmens längd, alldeles för kort för att lyckas bygga upp en personlighetsutveckling och intrig, dessutom extra störande att filmen blev hyllad av baggejuryn. Förstod aldrig personernas inre bekymmer, varför saker å ting hände, lämnade mig bara tom och frågandes vad filmskaparna ville med filmen. Det enda tydliga var spåret med lillasystern men föga intressant och desutom obehagligt nära barnporr, osmakligt. Det enda positiva i slutändan var att filmen bara var 1h20min så jag slapp lidandet.

purgatorys sidor
purgatorys Betyg