Ninaw

Titel: En dag
Originaltitel: One Day
Regissör: Lone Scherfig
Genre: Komedi, Romantik
Såååååå långtråkig. En fin film men som sagt... kunde ha varit en timme kortare, då kunde de ha funkar.. nästan.
28/3 2012 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Jack and Jill
Originaltitel: Jack and Jill
Regissör: Dennis Dugan
Genre: Komedi
Skitdålig men den fick mig att skratta högt vid flera tillfällen, det räddar den från en etta... Al Pacino är jäkligt bra dock!
22/3 2012 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Surf's Up
Originaltitel: Surf's Up
Regissör: Ash Brannon, Chris Buck
Genre: Komedi, Familjefilm, Action
Fantastisk, vilka underbara karaktärer och skön humor! Störtskön och cooool film... Kanske uppskattar vuxna filmen mer än barn dock, tror inte att barn varken förstår karaktärerna eller humorn..
24/12 2011 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Cowboys and Aliens
Originaltitel: Cowboys and Aliens
Regissör: Jon Favreau
Genre: Action, Thriller, Western, Science Fiction
Långtråkig och seg film.. Hade fått en etta om det inte varit för de faktiskt riktigt coola aliens!!
26/11 2011 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Spirit - Hästen från vildmarken
Originaltitel: Spirit: Stallion of the Cimarron
Regissör: Kelly Asbury, Lorna Cook
År: 2002
Genre: Familjefilm, Western
Skulle kunnat bli en femma med ett bättre soundtrack... Men historien är sååå fin!
Titel: En julsaga
Originaltitel: A Christmas Carol
Regissör: Robert Zemeckis
Genre: Drama, Familjefilm, Fantasy
Åh så fin!! Otroligt skön animation på Scrooge, så detaljerad!!! Han e dessutom lite småläskig i början, även för en vuxen som mig.. hihihi Superfin julsaga!!!
30/12 2010 |  Fler kommentarer om >>
Titel: New York, I Love You
Originaltitel: New York, I Love You
Regissör: Yvan Attal, Allen Hughes, Shunji Iwai, Jiang Wen, Joshua Marston, Mira Nair, Natalie Portman, Brett Ratner, Fatih Akin, Randall Balsmeyer, Shekhar Kapur
Genre: Drama, Romantik
Otroligt fin film.. Är förvånad över de låga betyg som satts. Iden hur historierna knöts ihop känns kontroversiellt och finurligt men på samma gång simpelt, fick mig att le... Härligt konstnärligt! Fotot i delar av filmen var mästerligt.. Regierna, ideerna i historierna, det syniska, det utmanande, det vackra... en skön film som följer mönster men på samma gång vågar bryta dem. Oväntat bra!
30/12 2010 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Percy Jackson - Kampen om åskviggen
Originaltitel: Percy Jackson & the Olympians: Lightning Thief
Regissör: Chris Columbus
År: 2010
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Underbar film.... förstår inte alla låga betyg, den är ju trots allt riktad till barn och ungdomar.. Fantasy, äventyr, spännande världar samt lite lära om de olika gudarna. Själv satt jag lika fängslad som barnen mina...
26/7 2010 |  Fler kommentarer om >>
Titel: (500) Days of Summer
Originaltitel: (500) Days of Summer
Regissör: Marc Webb
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Stark trea. En väldigt charmig film som vågar visa det vi inte vill se..
10/3 2010 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Taking Woodstock
Originaltitel: Taking Woodstock
Regissör: Ang Lee
Genre: Drama, Komedi
Ok film... Men hade velat ha mer musik och uppträdande inbäddat i filmen. Tidvis lite seg.. Men charmig film som funkar när man har tråkigt.
Titel: Barnhemmet
Originaltitel: El orfanato
Regissör: J A Bayona
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Läskig, vacker... bra story. Överraskande bra för att vara en skräckis!
Titel: Djävulen bär Prada
Originaltitel: The Devil Wears Prada
Regissör: David Frankel
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Meryl Streep är helt fantastisk, utan henne hade betyget blivit lägre pga en rätt sliskig story.
Titel: Columbus Day
Originaltitel: Columbus Day
Regissör: Charles Burmeister
År: 2008
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Annorlunda men varm och fin film med härliga enskilda berättande historier dold i detaljerna i bakgrunden. Dessutom bjöd den på Leendeframkallande konversationer mellan Val Kilmer och pojken i parken. En riktig söndagsfilm!
13/5 2008 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Stay
Originaltitel: Stay
Regissör: Marc Forster
År: 2005
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Får en trea enbart pga snyggt foto, skön musik och härliga drömlika scener. Men storyn ger jag inte mycket för.. Om det egentligen fanns en planerad sådan eller om hela filmiden egentligen bara var just en lek med sinnliga bilder och musik. Och det är väl ok om man också står för det. Men att försöka ha en ide om en story och försöka fläta in den i all denna förvirring gör det hela bara lite fånigt.
Titel: Konsten att gråta i kör
Originaltitel: Kunsten at græde i kor
Regissör: Peter Schønau Fog
År: 2006
Sjukt stark film! Kommer aldrig i hela mitt liv utsätta mig själv för att se om den!
Titel: Paprika
Originaltitel: Paprika
Regissör: Satoshi Kon
Genre: Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium, Anime
Det här är nog den flummigaste filmen jag har sett någon gång. Kan inte låta bli att undra om Satoshi Kon går på något psykadeliskt? Hur som helst så var den rätt coolt utlippad.
Titel: 28 veckor senare
Originaltitel: 28 Weeks Later
Regissör: Juan Carlos Fresnadillo
Genre: Thriller, Skräck, Science Fiction
Film nr.: 51950
En nästintill kosmisk orgasmkänsla filmen igenom för en fotointresserad som jag.. Helt GALET snyggt foto!!!!!!! Bra story, bra soundtrack.. bra skådisar.. Sjukt bra film som kommer stanna länge i mitt hjärta!
31/7 2007 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Disturbia
Originaltitel: Disturbia
Regissör: D J Caruso
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Underhållande film som får ett minus för slutet. Killen som spelar huvudrollen är fullkomligt briljant som Kale. Jag skrattade mycket. Ser det mer som en komedi än som skräckfilm. Och det är absolut inte cyniskt skrivet.. för den VAR väldigt rolig! Får väl leva med att slutet var så... fantasilöst. (Enligt mig då.. )
31/7 2007 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Black Snake Moan
Originaltitel: Black Snake Moan
Regissör: Craig Brewer
Genre: Drama, Romantik
Hemsk och sexig men helt enkelt jäkligt bra! Christina Ricci är sinnesjukt sexig!
18/6 2007 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Förortsungar
Originaltitel: Förortsungar
Regissör: Catti Edfeldt, Ylva Gustavsson
Genre: Drama, Familjefilm
Jättecharmig! Gillade Mirre mycket, stencool. Bra skådespeleri från alla håll. Lite ovanlig film för att vara svensk. Tummen upp!

Ninaws sidor
Ninaws Betyg