KyLLo

Titel: The Last Witch Hunter
Originaltitel: The Last Witch Hunter
Regissör: Breck Eisner
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
Inte alls som Men in Black och Harry Potter. Det här är skräp. Manuset är värdelöst och huvudrollsinnehavarna är så dåliga. Det enda positiva är färgerna.
01:44 19/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Fjällbackamorden: Strandridaren
Originaltitel: Fjällbackamorden: Strandridaren
Regissör: Rickard Petrelius
Genre: Drama, Kriminalare
Håller intresset uppe bättre än övriga jag har sett i filmserien. Bättre än Maria Lang-filmerna och Morden i Sandhamn, så jag ger den en svag trea.
00:56 19/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Get Naked
Originaltitel: Get Naked
Regissör: Aaron James
År: 2017
Går inte ut på att exponera nakna kroppar, utan driver lite med amerikaner och vad som skulle hända om USA förbjöd nakenhet. Fullt sevärd, lite tänkvärd och har sina stunder, men jag tycker inte att sexdockorna tillförde något och saknade en riktig höjdpunkt.
23:54 17/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: På solsidan
Originaltitel: På solsidan
Regissör: Gustaf Molander
År: 1936
Tråkigt, fånigt och mossigt. Värdelös, helt enkelt.
23:38 17/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Disaster L.A.
Originaltitel: Apocalypse L.A.
Regissör: Turner Clay
Genre: Action, Skräck, Science Fiction
Riktigt bra stämning och miljöer. Ett par speciella scener. Klart sevärd. Med bättre skådisar och utan trummorna under spänningssekvenserna hade det kunnat bli riktigt bra. Svag trea. Ska ej förväxlas med LA Apocalypse som har en snarlik titel.
23:36 17/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Everybody Wants Some
Originaltitel: Everybody Wants Some!!
Regissör: Richard Linklater
Genre: Drama, Komedi
Underbart med en uppföljare till fantastiska Dazed and Confused. Härlig 70-/80-talskänsla.
23:35 17/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: A Bigger Splash
Originaltitel: A Bigger Splash
Regissör: Luca Guadagnino
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Läste nyss att det är en nyinspelning av Bassängen från 1969. Den tror jag mer på.
03:38 17/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Suspiria
Originaltitel: Suspiria
Regissör: Luca Guadagnino
År: 2018
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Originalet är bra, även om jag inte tycker att det håller toppklass. Men det här kan vara den sämsta nyinspelningen jag har sett. Jag kan inte hitta något positivt med den. Det är svårt att se några likheter alls med originalet. Möjligen färgvalet i slutet och att den utspelar sig i estetisk miljö. Men den är sämre på precis allt. Osammanhängande och provocerande. Jag betvivlar att den här manusförfattaren, som verkar ha specialiserat sig på nyinspelningar, har skrivit något bra och intressant.
03:27 17/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Alan Partridge: Alpha Papa
Originaltitel: Alan Partridge: Alpha Papa
Regissör: Declan Lowney
Genre: Komedi
Visserligen är filmen brittisk, men kiss- och rumphumorn kändes varken kvalitativ eller särskilt brittisk. Sedan var det ett misslyckat försök till att skapa spänning. Varför misslyckat? Jo, för att det var så tillgjort att det omöjligt gick att köpa. Det som räddar tvåan är några originella sekunder här och var, men som det inte blev något mer av.
02:50 17/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Ensam i Berlin
Originaltitel: Alone in Berlin
Regissör: Vincent Perez
Film nr.: 120104
Som andra har konstaterat griper den inte tag. Men en klar tvåa.
02:32 17/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Dawn of the Dead
Originaltitel: Dawn of the Dead
Regissör: Zack Snyder
År: 2004
Genre: Drama, Action, Thriller, Skräck
Film nr.: 19042
Någon i kommentarerna frågade: "Älskar självklart Romero's rullar men har alltid undrat: Om zombies nu är så sjukt långsamma o stela, vem fan lyckas bli biten?". Jag tycker att svaret är enkelt. Bara att titta på Romeros filmer. Zombier stannar inte upp, och de förökar sig. På så sätt kan de hinna ifatt folk och omringa dem med tiden. Sedan spelar det in hur folk beter sig. Det är ofta att de söker sig till zombieplatserna eller befinner sig där blir överrumplade, de försöker ofta barrikadera sig i närheten och attackera istället för att fly området och tillkalla förstärkning. Att zombier är stela och långsamma är det varken Romero eller någon annan filmmakare som har hittat på, utan det kommer från en myt eller sanning (vilket man vill tro på). Det förklarar deras beteenden. Och därför går det inte att förändra zombier. Är det däremot bara smittade eller mutanter är förutsättningarna helt annorlunda. I den här filmen är uppenbarligen inte zombier och alltså ska den inte marknadsföras som det heller. Att sedan både försöka rida på Romeros framgångsvåg och förkasta bakgrunden är oförlåtligt. Snyder/Gunn hade kunnat göra action om smittor, mutanter eller vad som helst istället.
02:24 17/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Bland män och får
Originaltitel: Hrútar
Regissör: Grímur Hákonarson
År: 2015
Skådespelarna är bra och den är skapligt filmad. Men människorna och fåren är ointressanta. Det är så klyschigt och smörigt med bröder som inte kan samsas och gulligull mellan människa och djur (även om det inte brukar vara just får). I övrigt har den ingenting att erbjuda förutom den isländska naturen. De få tillfällen när det händer något blir det överdramatiskt = onaturligt. Så en av de sämre isländska filmerna jag har sett.
01:16 14/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Stockholm, My Love
Originaltitel: Stockholm, My Love
Regissör: Mark Cousins
År: 2016
Det känns som ett sätt att försöka sälja in Stockholm och Sverige på engelska till andra länder och samtidigt spara in så mycket pengar som det bara går. Och Mark Cousins är inte Terrence Malick precis. Om jag hade betalat för filmen hade jag känt mig blåst på pengarna.
00:57 14/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: What We Did on Our Holiday
Originaltitel: What We Did on Our Holiday
Regissör: Andy Hamilton, Guy Jenkin
Genre: Drama, Komedi
När man ser omslagsbilden är det lätt att tänka att det är en klyschig amerikansk familjefilm. Men den är brittisk, skriven för en vuxen publik och sticker ut en del. Bland annat är barnens repliker väldigt vuxna, precis som den svarta humorn. Det är en risk eftersom det kräver att barnen levererar för att skämten ska sitta, men överlag gör de det. Särskilt den lilla flickan är charmig. Jag tycker om att det finns allvarliga undertoner och en del nytänk. Tyvärr byter filmen karaktär, tappar den fina balansen och blir jobbig och övertydlig likt många skräpfilmer. Som helhet en svag eller måttlig trea.
19:49 10/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Chernobyl Diaries
Originaltitel: Chernobyl Diaries
Regissör: Bradley Parker
År: 2012
Genre: Thriller, Skräck
Kom igen... Hur många skräcklångfilmer om Tjernobyl har ni sett som är bättre?
14:30 8/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Monster till svärmor
Originaltitel: Monster-in-Law
Regissör: Robert Luketic
År: 2005
Genre: Komedi, Romantik
Trist historia, men Britney Spears-kopian är en av höjdpunkterna.
02:42 3/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: MI-5
Originaltitel: Spooks: The Greater Good
Regissör: Bharat Nalluri
Genre: Drama, Action, Thriller
Väldigt intressant på pappret men höll bara intresset uppe i några minuter. Actionfylld och säkerligen påkostad, men ingen kvalitetskänsla alls. Kanske spelar in att det är en uppföljare till en tv-serie. Generellt sämre än Bourne, M:I och Bond. För er som vill se Mission Impossible 5 från samma år så heter den Mission: Impossible - Rogue Nation.
02:35 3/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Admission
Originaltitel: Admission
Regissör: Paul Weitz
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Fruktansvärt ointressant. En film som jag hade kunnat vara utan.
19:42 2/6 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Bruce Springsteen: In His Own Words
Originaltitel: Bruce Springsteen: In His Own Words
Regissör: Nigel Cole
År: 2016
Väldigt personligt och starkt. Många arkivbilder.
15:48 28/5 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Learning to Drive
Originaltitel: Learning to Drive
Regissör: Isabel Coixet
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Som ett romantiskt 90-talsdrama. Omodernt, sliskigt och tråkigt. Hade svårt att hålla intresset uppe mest hela tiden.
19:35 23/5 |  Fler kommentarer om >>

KyLLos sidor