Foolo

Originaltitel: The Descent
Regissör: Neil Marshall
År: 2005
Genre: Thriller, Äventyr, Skräck
Första 20 minuterna trodde jag att den skulle vara lite läskig. Sedan blev den mest bisarr, och ganska rolig (!). Ibland blev man skrämd av saker som hoppade fram. Helt känslolös, och ett stort misstag att man fick se monstrena direkt. En svag etta.
Titel: Finding Neverland
Originaltitel: Finding Neverland
Regissör: Marc Forster
Genre: Drama, Familjefilm
Film nr.: 20442
Bra! Men något ojämn. Jag är imponerad över att filmen kunde vara så sagolik trots att handlingen var helt realistisk.
12/8 2005 |  Fler kommentarer om >>
Titel: Coffee and Cigarettes
Originaltitel: Coffee and Cigarettes
Regissör: Jim Jarmusch
År: 2003
Film nr.: 20128
Hur bra som helst, mycket sublimitet :)
Titel: Dagbok från en motorcykel
Originaltitel: Diarios de motocicleta
Regissör: Walter Salles
Genre: Drama, Äventyr, Roadmovie
Kunde blivit en underbar film. Men är istället ganska osammanhängande och jag hittar inte riktigt någon tråd, förutom själva resan (vilket iofs kan vara svårt att åstadkomma om man vill hålla sig till verkligheten). Ganska tråkig med en massa på varande följande händelser.
Titel: The Forgotten
Originaltitel: The Forgotten
Regissör: Joseph Ruben
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Väldigt bra i och runt mitten, dvs kulmen av filmen, men jag störde mig på ett väldigt töntigt slut. Så hollywood.

Foolos sidor
Foolos Betyg