Nylansering av Sveriges främsta filmcommunity

Filmtipset har varit hem för Sveriges alla filmälskare i snart 20 år. Nyligen lanserade vi vår helt nybyggda sajt. En del funktioner från den gamla sajten finns inte längre kvar, samt vissa funktioner är ännu begränsade tills dess att vår utvecklare hinner ikapp med all kod som ska skrivas.

Vi finns här för dig - du kan lämna både ris och ros angående nya sajten i vårt forum. Din feedback gör att vi kan göra nya Filmtipset bättre än det någonsin varit.

STATUS FÖR VIDAREUTVECKLING OCH INFO
Just nu förbättras sök-funktionen, möjlighet till export är på ingång, ytterligare sorteringsfunktioner samt mer statistik. Och även en del annat!

Recension av filmen Molly’s Game (2017)

Filmen Mollys Game från 2017 är ett verklighetsbaserat drama som kretsar kring Molly Bloom och hennes stora drömmar och personval i livet. Det populära bordsspelet poker har en framträdande roll i detta mänskliga drama och insatserna är skyhöga både i ekonomiska och personliga termer. Låt denna recension utgöra en inspirationskälla till detta välgjorda filmäventyr.

Vad handlar filmen om?
Filmen Mollys Game är baserad på en verklig historia som kretsar kring huvudpersonen Molly Bloom som tvingas avbryta sin stjärnkarriär inom skidåkning med medaljdrömmar på grund av en allvarlig skada. Men Molly som spelas av skådespelerskan Jessica Chastain är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och vägrar att ge upp. Med stor drivkraft och talang så beslutar sig Molly istället för att bli en framgångsrik spelare inom poker. Mollys stora framgångar resulterar i att hon blir en uppskattad pokerstjärna inom den amerikanska glamorösa societeten.

Men handlingen blir allt mörkare i takt med att Mollys pokerspelande leder henne till olagliga spelklubbar i New York där droger och ryska maffian blir delar av hennes alltmer farliga vardag. Molly blir successivt beroende av droger och börjar därmed också ta allt större risker inom poker. Detta leder till att hon hamnar på fel sida av lagen och FBI börjar granska hennes olagliga spelaktiviteter. Stadens italienska maffia blandar sig också in i leken och förvandlar Mollys privatliv till en mardröm för henne och hennes mamma. Molly blir förrådd av pokerspelaren Douglas Downey vilket resulterar i att FBI konfiskerar hennes ekonomiska tillgångar.

Handlingen förflyttar sig två år i framtiden då Molly är i färd med att publicera sin bok där hon kontroversiellt avslöjar namnen på personer som varit involverade i de olagliga pokerklubbarna. Detta resulterar i att hon blir arresterad av FBI och åtalad för olagligt spelande och samröre med maffian. Det ser mörkt ut för Molly men den väletablerade New York advokaten Charlie Jaffey som spelas av Idris Elba beslutar sig för att hjälpa Molly efter att han får veta att hon trots det olagliga spelandet lagt en beskyddande hand över oskyldiga individer. Charlie anser därmed att Molly bör undvika fängelsestraff. Mollys uppmärksammade rättegång i New York leder samtidigt till att hennes pappa Larry försöker försona sig med sin dotter som han inte har haft någon kontakt med under många år.

Med stor skicklighet så lyckas advokaten Charlie till slut förhandla till sig en överenskommelse med myndigheterna så att Molly undgår fängelse i utbyte mot att hon lämnar ut sin hard drive med avgörande information om de kriminella individer som varit inblandade i de olagliga pokerspelen. Molly tackar dock nej till erbjudandet samtidigt som domaren drar slutsatsen att Molly inte har begått ett brott som förtjänar fängelsestraff. Slutdomen blir istället böter på 200.000 dollar och 200 timmars samhällstjänst. Filmen har därmed inget typiskt slut för Hollywoodfilmer men är som tidigare nämnt baserat på en verklig historia.

Pokerns roll i filmen
Kortspelet poker har som redan nämnts en framträdande roll i handlingen. Men filmen är i grund och botten ett fascinerande mänskligt drama som bör kunna uppskattas av både poker fans och personer utan något speciellt spelintresse. Pokern porträtteras på ett nyanserat sätt i filmen. Å ena sidan framställs pokern som en symbol för stora drömmar om snabba pengar och framgång. Å andra sidan så skildrar Mollys Game även de mörka sidorna av spelvärlden med droger, olagliga spelklubbar och konfrontationer med den ljusskygga maffian. Genom pokern så granskar filmen både de positiva och negativa sidorna av människors drömmar om framgång och risker med destruktivt spelbeteende. Detta gör Mollys Game till ett ytterst realistiskt drama samtidigt som det även bjuder på massor av spänning.

Filmens mottagande vid lanseringen
Mollys Game regisserades av Aaron Sorkin och hade premiär under september 2017 vid den kanadensiska internationella filmfestivalen i Toronto. Filmen blev väl mottagen bland publiken och spelade totalt in omkring 59 miljoner dollar i Nordamerika och internationellt. Även om filmens största kommersiella framgångar var i USA och Kanada så var Mollys Game också populär i Europa, speciellt i Storbritannien och Frankrike. Filmen får goda betyg på filmsajten Rotten Tomatoes med hela 81 % positiva omdömen. Mollys Game fick också ros av filmkritiker som berömde Idris Elbas stora skådespelarinsats som advokaten Charlie i filmen. Regissören Sorkin fick också beröm för det högklassiga manuset. Men det var framför allt Jessica Chastains stora skådespelarinsats i huvudrollen som Molly som prisades allra högst av filmkritiker. Chastains porträttering av Molly prisades som en stark kvinna omgiven av många farliga män.

Slutbedömning
Mollys Game är ett intensivt pokerdrama som bjuder på massor av spänning samtidigt som filmen undersöker både drömmar om framgång med samhällets mörka sidor inklusive drogmissbruk och olagligt spelande. Filmens stora behållning är dess realistiska skildring av hur vanliga laglydiga individer kan under vissa omständigheter drabbas av spelmissbruk och hamna på fel sida av lagen. Filmens stora pokerfokus lär tilltala poker fans men filmens mänskliga hjärta vänder sig till alla tittare. Mollys Game är ingen typisk Hollywoodfilm med orealistiska lyckliga slut för huvudpersonerna. Istället så erbjuder filmen ett realistiskt och långt mer gripande mänskligt drama som inte lämnar någon oberörd.

Bonds bästa casinoscener

I juletid är det många av oss som myser med en riktigt bra kultfilm och hit hör inte minst 007:s fartfyllda rullar från 60-talet och framåt. James Bond är inte bara en våghalsig MI6-spion utan också en vass casinospelare som gärna håller till på Las Vegas glitziga casinon.

Hur vi spelar casinospel har förstås förändrats sen det tidiga 60-talet. Dock inte för James Bond. Inget casino online i smarttelefonen för denne gentleman, nej han är en inbiten traditionalist, eller som M beskrev honom i Goldeneye ”en dinosaurie”. Här går vi igenom några av de bästa casinoscenerna från Bonds mest minnesvärda rullar!

Dr No (Agent 007 med rätt att döda)
I de flesta (om inte alla) Bond filmer finns kasinot med – ibland i bakgrunden men ofta som en avgörande del av hela handlingen. James Bond utstrålar mer elegans och lyx än någon annan spionkaraktär i Hollywoods filmhistoria, något som inte minst kommer till uttryck när han slår sig ner för ett parti baccarat i casinot.

Dr No (eller Agent 007 med rätt att döda) från 1962 är den första filmen med Sean Connery i huvudrollen där 007 spelar sitt favoritspel baccarat chemin-de-fer för första gången. Även en spion behöver ta paus från jobbet och i Dr. No väljer Bond att besöka Les Ambassadeurs Club i centrala London där han får spela mot den ljuvliga Sylvia Trench filmhistoriens första Bondbrud! Les Ambassadeurs var på den tiden ett av Londons mest exklusiva casino- och restaurangklubbar dit aristokratin flockats ända sedan det tidiga 1800-talet.

License to Kill (Tid för hämnd)
Tid för hämnd är den 16:e filmen i sagan om MI6-agenten James Bond. Det här är också den andra och sista filmen med Timothy Dalton i huvudrollen. I den här filmen drabbas Bond av en personlig tragedi då hans nära vän och kollega Felix Leiter hittar sin fru brutalt mördad. Bond ger sig ut på en blodig vendetta i jakten på de skyldiga och lyckas till slut få sin hämnd med livet i behåll.

I Tid för hämnd har 007 lämnat baccaratbordet bakom sig och spelar istället blackjack. Självsäker som han är så väljer Bond att spela hela bordet på egen hand och vinner såklart med dubbla antalet marker han satsat från början. Den här filmen spelades in växlingsvis i Florida och Mexiko. Isthmus Casino (som är kasinot med den berömda blackjack-scenen) existerar inte i verkligheten utan hela scenen spelades in i en lyxrestaurang i Mexiko.

Casino Royale
Casino Royale är Ian Flemings debutroman med James Bond och både i boken och filmen är casinospel på Casino Royale en central del av handlingen. I flera av Flemings böcker om agent 007 beskrivs spelet baccarat chemin-de-fer som Bonds favoritspel. Hela handlingen i romanen kretsar kring ett parti baccarat mellan 007 och skurken Le Chiffre som i filmen spelas av Mads Mikkelsen. Le Chiffre är ledaren för SMERSH, en sovjetisk spionorganisation som finansierar olika terrororganisationer.

I filmen har man ersatt baccarat med Texas Hold’em som uppfattades som ett mer modernt casinospel. De båda ärkefienderna möts vid pokerbordet för att göra upp om ca 50 miljoner schweiziska franc. I Casino Royale (2006) får vi också se Daniel Craig debutera i rollen som James Bond. Filmen spelades till större delen in i Royale-les-Eaux, en liten fransk kuststad och ett näste för landbaserade casinon i Europa.

Oceans 11 förändrade casinobaserad film

Ocean 11 är en film som släpptes 2001 och har en stor koppling till hur många människor ser på casinon. Filmen regisserades av Steven Soderbergh och manuset är skrivet av Ted Griffin. I filmen hittar vi skådespelare som George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Don Cheadle, Andy García, Bernie Mac och Julia Roberts.

Efter att filmen lanserades kan vi se ännu fler filmer som har ett casinotema, såsom Casino Royale som släpptes 2016, Lucky You som släpptes 2017, 21 som släpptes 2018, The Cooler som släpptes 2003, Molly's Game som släpptes 2017, Owning Mahowny som släpptes 2003, Mississippi Grind som släpptes 2015, The Card Counter som släpptes 2021 och Uncut Gems som släpptes 2019.

I filmen Ocean 11 kan vi se hur karaktärerna spelas som mer verklighetstrogna spelare. I vanliga fall brukar filmkaraktärer presenteras i casino filmer som sobra och välartade, men inte här. I stället blir vi inbjudna i en spännande och adrenalinfylld berättelse och utmärkt skådespeleri av Brad Pitt och George Clooney. Filmens handling är centrerad runt vännerna Danny Ocean (George Clooney) och Rusty Ryan (Brad Pitt), som planerar att råna en casinoägare på 160 miljoner dollar.

Filmen har spelat in 450 miljoner dollar och Soderbergh axlade även regissörsrollen i uppföljarna Ocean 12 och Ocean 13.

Casino i film kontra i verkligheten
Vad är då skillnaden mellan casinon i film och i verkligheten? Först och främst är det enklare att spela för riktiga pengar i dag, tack vare slots på nätet och gemene man behöver inte längre ta sig till ett landbaserat casino för att njuta av underhållningen. Skulle Ocean 11 utspelas på ett online casino hade berättelsen sett annorlunda ut och förmodligen hade vi inte sett lika mycket action i filmen. Dessutom sker inte rån med ett byte på miljontalsdollar så ofta i verkligheten, eftersom säkerheten på de landbaserade casinona är rigorös. När man tittar på film, särskilt actionfilmer som denna, är det viktigt att komma ihåg att film och verklighet är två helt olika saker.

Att spela på online casinon eller landbaserade casinon är således en slags underhållning och vi bör se spelandet på samma sätt som när man betalar en tjänst eller en vara. Den största skillnaden är att det finns en chans att vinna riktiga pengar. Till skillnad från på film haglar inte storvinsterna in i verkligheten, även om chansen finns där.

Ocean 11 - populära skådespelare, men en overklig casinoupplevelse
Ocean Eleven är fylld med spännande scener och adrenalinfyllda ögonblick, men jämför vi casinoupplevelsen med en verklig upplevelse, ser det inte riktigt likadant ut. Givetvis är filmer baserade på ett manus där sanningshalten är mer eller mindre, allt för att göra filmen spännande och intressant.

I Ocean 11 är karaktärerna autentiska i förhållande till hur eventuella casinotjuvar hade genomfört ett brott som det i filmen. En sak är iallafall säker, filmen erbjuder många kända och duktiga skådespelare, som absolut har gjort att filmen fått mer uppmärksamhet än andra casinofilmer. Tack vare de höga intäkterna och den popularitet som filmen fått, spelades det även in två uppföljare, vilket gjorde trilogin ännu populärare. I dag går det att se Ocean 11 på olika streamingsajter eller genom att hyra filmen. Av filmtipset.se har filmen fått betyg 3,5 av 5.

En sak är säker, dagens casinon har utvecklats rejält sedan filmen hade premiär 2001. Då fanns det få spelsajter online där människor kunde spela och de flesta var tvungna att åka i väg till ett landbaserat casino. Tack vare teknikutvecklingen kan vi se ännu fler innovationer inom casino- och filmmarknaden, eftersom så gott som alla slags underhållningsaktiviteter är kopplade till tekniken och beroende av hur den utvecklas.

Vi får helt enkelt se om det kommer några filmer som fokuserar på hur dagens casinon ser ut. Oavsett så är casinon och film något som gifter sig bra och de flesta filmerna, inklusive Ocean 11, innehåller många spännande och actionfyllda scener som är via filmens handling är kopplade till casinovärlden.

Att spela på casino är för att för att roa sig eller slå ihjäl lite dödtid, och inte försöka stjäla 160 miljoner dollar från en casinoägare. Vinstchansen ser olika ut beroende på vilka spel du föredrar att spela, varför det är viktigt att du sätter upp en spelbudget samt håller den och inte spelar för mer än du har råd att förlora. Det går att vinna på de spelmaskiner, bordsspel eller kortspel som erbjuds, men vinstoddsen ligger oftast till casinots fördel. Fokusera på underhållningen och tappa inte huvudet när du spelar!

Läs mer »

Varför Svenskar äntligen vågar prova på att spela på ett Bitcoin Casino!

Att spela Black Jack, poker eller andra casinospel online och med vanliga fiat valutor så som svenska enkronor, dollar eller euro har varit möjligt att göra under en längre tid nu på nätet. Men i dessa dagar så har även en helt ny trend bland svenska spelare dykt upp, nämligen att spela på online casinon med Bitcoins.

Bitcoin?
Du kanske har hört talas om denna virtuella valuta men vet inte riktigt vad den är eller gör. Bitcoin (förkortat BTC) är en decentraliserad samt helt digital valuta som låter dig göra snabba insättningar och uttag. En annan sak som många uppskattar med BTC, är att du inte behöver gå igenom en tredje part så som en bank eller e-betaltjänst för att spela eller använda dig utav Bitcoin.

Om du tycker att detta låter intressant så kan du tyvärr inte ännu spela på ett casino med svensk licens. Om du vill spela med Bitcoins eller andra kryptovalutor så får du bli medlem på ett casino utan svensk licens.

Nedan kommer jag att skriva hur just du ska gå till väga om du vill pröva på Black Jack med Bitcoins. Du kan även använda dig utav andra kryptovalutor på många online casinon utan svensk licens. Såsom valutorna Ethereum, Litecoin eller Dash bara för att nämna några.

Kom i gång med Bitcoin
Det första steget för svenska spelare att ta, är att köpa Bitcoin på en kryptobörs eller liknade. Jag kommer att förklara detta i följande text.

Steg 1: Köp Bitcoin

Du kan köpa Bitcoins på flera framstående kryptovaluta börser så som Coinbase, Binance eller Kraken. Du kan köpa kryptovalutan med en Fiat valuta så som dollars eller svenska enkronor. Du skaffar snabbt ett konto på någon av börserna och måste där ange din personliga information och bankdetaljer. Precis som du måste göra om du hade blivit medlem på en vanlig aktiebörs så som Avanza eller Nordnet här i Sverige.

När du är medlem på valda kryptobörs så kan du välja vilket metod du vill köpa Bitcoins med samt vad priset för en Bitcoin är just nu.

Men oroa dig inte, du måste inte köpa en hel Bitcoin, som i nuläget ligger på nästan 60 000 dollars! Du kan köpa hur små ”bitar” du vill av en Bitcoin, så kallade Satoshis. Man kan säga att ören i kronor eller cents i dollar är vad Satoshi är till en hel Bitcoin.

Du kan köpa Bitcoin med bank eller kreditkort, banköverföring samt via olika e-plånböcker. Du får sedan dina satoshis / Btc till en wallet, som man kan säga är ditt konto eller virtuella plånbok där du förvara dina Bitcoins. Denna wallet och adress samt allt annat genereras automatiskt på kryptobörsen där du köper dina BTC.

Steg 2: Skaffa en Casino Wallet-adress

Nästa steg innebär att du besöker det Crypto vänliga online casinot som du har valt ut. Du loggar in /blir medlem och går sedan till hemsidans insättningsdel och väljer där Bitcoin Alternativet.

Du får då även en wallet på online casinot helt automatiskt, precis som du fick på börsen som du köpte Bitcoin på. Du får sedan en hash adress. Du behöver den här adressen att fungera som mottagare när du gör en insättning med Bitcoin ifrån din börs till online casinot.

Steg 3: Gör en insättning

Nu när du fått en adress ifrån ditt casino så loggar du bara in igen på börsen där du har dina köpta Bitcoins. Du sänder sedan dina Bitcoins som du köpt för vanliga pengar till online casinot. Under denna process måste du ange en mottagaradress. Detta är punkten där du anger casinots plånbokadress/ din hash adress på casinot.

Det är som att skriva in ett OCR nummer när du betalar en räkning eller när du för över pengar till någon annans bankkonto.

Slutligen anger du hur mycket av dina Bitcoin du vill skicka till spelsidan. När du har bekräftat transaktionen väntar du helt enkelt på att din BTC ska trilla in på casinosaldot. Detta tar vanligtvis ett par minuter, men kan ta några timmar i enstaka fall.

Kan du få bonuserbjudande på ett Bitcoin casino?
Vissa Btc casinon erbjuder sina kunder bonusar. Du bör även kontrollera detta genom att läsa igenom casinots kampanjavsnitt på hemsidan eller liknade. Det fungerar i princip som bonusar du får på vanliga pengar och insättningar.

Varje online casino - oavsett om det handlar om Bitcoin eller fiat – kräver även att du uppfyller villkoren innan du kan ta ut din bonus. Detta kallas även för omsättningskrav.

Om du inte vet vad detta är, så är det ett villkor ifrån casinots sida att du måste omsätta bonusen du får ett visst antal gånger genom att spela för den, innan du ”låser” upp den eller får tillgång till den och kan ta ut den i form av vinst.

Läs mer »

Spel drar stor nytta av filmens dragningskraft

För den som spelar mycket på slots online är det en självklarhet att de här spelen börjar med ett filmintro. Även casinosajter använder sig av filmmediet för att skapa en viss stämning och ett tema som känns unikt och spännande. Man spinner en story omkring påhittade karaktärer och på så vis får spelen liv på ett väldigt innovativt sätt.

Alla tycker om en berättelse
Att ta klivet från att skapa regelrätta spelautomater med hjul och symboler till att utveckla maskiner som bygger på berättelser är inte alls långsökt. Om det är något vi människor har gemensamt så är det intresset för berättelser. Det är därför som svenska, engelska, franska såväl som finska kasinosajter har filmen som ett designgrepp både för sajt och spel.

Nu är det förstås så att svenska såväl som internationella casinosajter använder sig av samma spelproducenter. Spelen från svenska NetEnt syns i casinon för många olika länder. Deras Gonzo är så mycket mer än en kul figur. Tack vare filmelementet i sloten Gonzo’s Quest har karaktären fått ett helt eget liv.

Hur fungerar film i spel?
När vi ser på slots från spelföretag som NetEnt används filmelementet på flera sätt. För att visa temat för sloten och ge spelaren en story att fundera på börjar spelet med ett intro. Här får vi veta vilka karaktärerna i spelet är och vad de har som målsättning. Det kan vara allt från ett gäng grisar som fruktar vargen till en liten äventyrsgubbe som ska hitta guld i djungeln.

När spelet väl är igång kommer filmen tillbaka i form av korta bonusklipp som kan aktiveras av särskilda symboler. Gränsen mellan film och interaktivt spel suddas ut och det är det som gör att spelaren får känslan av att vara inne i en virtuell värld. Det handlar om mer än chansen att vinna pengar, det handlar ju om en berättelse!

Spel på filmer
Det finns förstås spel som är byggda på en specifik film. Det kan vara tecknad film såväl som en klassiker som många tycker om. Här är det helt uppenbart att man försöker göra spelet mer attraktivt med filmklipp från den ursprungliga filmen. Ett exempel på detta är slotsen som bygger på Alien-filmerna.

Film och ljud påverkar oss emotionellt
Tänk på en film som du såg för länge sedan men aldrig kan glömma. Kommer det ett soundtrack i tankarna? Kanske Alanis Morrissetts låt för filmen City of Angels där Meg Ryan fick ihop det med en ängel. Eller varför inte filmmusik från Rocky som får dig att tänka att du också borde dricka rått ägg och ge dig ut och springa?

Speltillverkare vet att musik väcker känslor och att den gör att vi kommer ihåg ett tema och berättelse mycket länge. Därmed kan vi se att de lånar både bildeffekter i form av animationer och ljudeffekter i form av musik och mer från filmens värld för att lyckas med sina spelkreationer.

Det kan vara så att vissa spel som tycks ha så simpla teman som aldrig hade blivit en hit som filmer ändå blir stora sensationer på casinon världen över. Detta för att de berättar en story och får spelaren att vilja återkomma på grund av filmen och musiken. Något att tänka på nästa gång du loggar in på ett casino för att välja en spelautomat…

3 casinospel som gjorts populära av filmvärlden

Filmvärlden är full av casinoromantik. I alla tider har fått bevittna flertalet klassiska, och mindre klassiska, karaktärer sätta sig vid spelbordet – och det innebär nästintill alltid stor underhållning och dramatik.

Vi är många som utvecklat ett sug för casinospel efter att ha sett James Bond i någon av de klassiska filmerna eller Danny Ocean i Ocean’s-filmerna. I och med den växande marknaden för nätcasino är det i dag lätt att få utlopp för detta spelsug. Numera finns flertalet nätcasinon där vi snabbt och enkelt kan få tillgång till den dramatik och spänning som casinospel kan innebära. Läs mer hos snabbastcasino för att hitta casinon med snabbast och bäst villkor.

Casinospelen som är bäst att spela online
De flesta casinospelen fungerar minst lika bra online som på fysiska casinon, vare sig det gäller slotmaskiner eller kortspel. Nedan följer tre casinospel som gjorts populära av filmvärlden och som är perfekta att spela online.

Blackjack
Blackjack är ett av de mest klassiska och populära casinospelen, både online och på traditionella casinon. Vi har sett karaktärer spela detta i massvis med filmer, två av de mest kända exemplen kommer från filmen ”21” från 2008 och från Martin Scorseses film ”Casino” från 1995. I en klassisk scen i Casino ska Nicky Santoro (spelad av Joe Pesci) spela en omgång Blackjack – utan större framgång.

Men faktum är att den stora fördelen med blackjack, och vad som gör det så populärt, är dess enkelhet. Blackjack är ett bra alternativ oavsett om man tänkt spela en längre tid eller om man bara har några minuter över. I spelet har du endast en motståndare – dealern. Ni båda har som mål att plocka på er rätt antal kort i syfte att komma närmre summan 21 än den andre.

Baccarat
Baccarat är ett spel där det inte är särskilt svårt att förstå den främsta anledningen till dess popularitet. Kortspelet kallas för James Bonds favoritspel och förekommer i många av filmerna om Agent 007.

Även detta spel kan spelas av nästan vem som helst då det inte kräver några större förkunskaper. Spelet går helt enkelt ut på att avgöra vilken av två händer, spelarens eller dealerns, som kommer närmast siffran 9 och därmed vinner. Det går enkelt och snabbt då du under spelets gång endast står inför tre val: spelarens hand, dealerns hand eller oavgjort.

Poker
Poker är utan tvekan det casinospel som förkommit mest frekvent i filmhistorien. Vi har sett mängder med klassiska karaktärer sätta sig vid pokerbordet, däribland Mike McDermott (Matt Damon) i ”Rounders” (2003) och på senare dagar Molly Bloom (Jessica Chastain) i Aaron Sorkins Golden globes-belönade regidebut ”Mollys Game” (2017).

Poker finns i flertalet former på nästintill varje nätcasino du besöker, den mest populära varianten är Texas Hold’em. Här samlas flertalet spelare runt det virtuella bordet i syfte att tillskansa sig en bättre hand än motståndarna och därmed ta hem det som ligger i potten. Spelet går inte lika snabbt som blackjack och baccarat, vilket gör att spelarnas nerver sätts på prov.

Äldre nyheter »